پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

روش های برطرف کردن زردآب فرش

ادغام نمک و سرکه سپید

تور پرده را به ترکیب دو قاشق نمک و دو قاشق سرکه سپید قالیشویی معتبر در مشهد و یک پارچ ونیم آب آغشته فرمائید و روی فرش بکشید.
به کارگیری از شوینده هایی با خواص اسیدی ذیل: ماده شوینده را درون آب ولرم بریزید و به وسیله یک اسفنج ادغام را روی بخش های رنگ زرد گردیده فرش بمالید و در هوای آزاد فرش را کم آب کنید.
ترکیب جوش شیرین و سرکه

یک تور را به محلول ۲ قاشق سرکه و ۲ قاشق جوش شیرین و یک پارچ و نیم آب آغشته فرمائید و روی بخش های زرد رنگ فرش و حتی ریشه های فرش بکشید.
استعمال از شامپو فرش

شامپو را مطابق با اندازه های نوشته شده با آب ادغام فرمایید و آن را بهتر هم بزنید تا کف نماید آن گاه کف را با اسفنج بردارید و روی بخش های زرد رنگ فرش بمالید و بگذارید فرش تماما کم آب گردد.
به کار گیری از پارچه نمدار

یک دست پاک مرطوب را روی بخش های زردرنگ فرش بکشید.
صابون خانگی رختشویی

بعد از تر کردن بخش زردرنگ گردیده صابون خانگی را روی آب بمالید و آبکشی نمائید آنگاه بوسیله یک حوله کم آب محل تر را کم آب فرمایید.
همان طور که بیان شد سه نکته ی غبارگیری، شوینده مطلوب و آب گیری اصولی به شما در عدم زرد رنگ شدن فرش بعد از شستشو امداد خواهند کرد؛ ولی در شرایطی‌که زردی فرش شما به قدری زیاد باشد که با این روشهای خانگی برطرف نشود سپردن قالی ها به کارگاه قالیشویی شایسته ترین راه‌حل است.
در سوله قالیشویی افرا فرشها درون آب گیرهای سانتریفوژهای مالامال اقتدار قرار می‌گیرند و با چرخش سریع دیگ و ضابطه فراروگریز از راس همه آب فرش تخلیه میشود به این ترتیب با خیال و خاطر راحت شستشوی فرش های ارزشمند و حساس خویش را به افرا سپارید

در صورتیکه در شستشوی کلیه اشکال فرشهای ماشینی یا این که شستشوی فرشهای دستباف از طریق های نادرست آبگیری سنتی استعمال نمایند فرش ها مبتلا زردی و بوی بد میشوند معمولاً فرش های دیرین و قالی های دستباف حساس خیس می‌باشند.
در کل نقش مخرب رطوبت در فرش های دستباف نسبت به فرش های ماشینی بیشتر میباشد چون نفوذ رطوبت به فرش دستباف علاوه بر پوسیدگی منجر مخلوط رنگهای فرش می شود.
برای آزمایش ثبات رنگی فرشتان یک دست تر را روی فرش بکشید در شرایطی که پارچه رنگ گرفت یعنی احتمال زردآب فرش و یا این که به هم ریختگی رنگ هایش وجود دارااست و بایستی شستشوی آن را به قالیشویی بسپارید.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۶:۴۶ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)