پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

نقوش جنگ بر فرش افغانستان: خروج شوروی

درین نوشته ی علمی قالیشویی و شستشوی مبل به تحلیل نقوش نزاع بر فرش افغانستان: خروج شوروی میپردازیم.

حمله شوری به افغانستان: قالیشویی معتبر در مشهد حمله شوری به افغانستان به بازه زمانی ۹ سال اشغال و زد خورد بوده. که در مقابل نیروهای مجاهدین افغان و داوطلبان فرنگی عرب اطلاق میشود.
این حمله در ۳ دی ۱۳۵۸ (۲۴ دسامبر ۱۹۷۹) به دستور لئونید برژنف رهبر شوروی سپاه چهلم این مملکت صورت بخشید.
و در غایت در مدت میخائیل گورباچف، عقب‌نشینی در ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۶۷ (۱۵ می ۱۹۸۸) استارت و نهایی تیم در ۲۶ بهمن ۱۳۶۷ (۱۵ فوریه ۱۹۸۹) از افغانستان بیرون شدند.

اهمیت تاثیر حمله شوروی در فرش:
این پیکار بیشتراز یک میلیون کشته و در حدود پنج میلیون مهاجر و آواره بر مکان گذاشت. این تعداد کشته بیان کنده عمق تاثیر خروج نیرو های شوروی و تاثیر آن بر معاش عموم و نقوش فرش افغان میباشد.

 

 

همانگونه که گفتیم فرش های پیکار افغان نقوش بسیار معمولی ای دارا‌هستند. از مثال های خوب فرش افغان تصویر بالاست. که همانگونه که مشاهده می‌کنید. نقشه افغانستان به وضوح خود نمایی می نماید و مسیر از افغانستان که به شمال غرب می رود نشان خروج نیرو های شوروی از خاک افغانستان میباشد.

در ذیل فرش ها میتوان نوشته های انگلیسی را روئت کرد که به انگیزه ورود لهجه انگلیسی بعداز حمله ایالات متحده به خاک افغانستان وارد نقوش فرش گردیده. قابل ذکر میباشد که نوشته های فارسی دری پیش از این در فرشهای افغان عرض اندام میکرد.

 

 

دراین فرش علاوه بر اسلحه ها، سلاح های ضد هوایی و … مشاده میشود. خروج نیرو های شوروی به تقارن به سمت شمال شرق و غرب در بالای نقشه جغرافیایی افغانستان عرض‌اندام می نماید.

 

 

متن ها انگلیسی ، اکران تسحیلات و تانک ها و خروج قطار وار تانک های شوروی وبازکشت آن‌ها به خاک شوروی، به وضوح نمایان میباشد.

 

سرباز افغان بر دل فرش:


تصاویر تیر اندازی سربازان افغان در خاکریز در عین آسانی نمایانگر کوشش دشوار عموم افغان برای بقاست. بافنده سعی نموده طرح را با جزئییات کلاه و اسلحه و طریق به دست گیری سلاح رسم نماید. که بیان کنده عملکرد سربازان افغان است.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۵:۱۰ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)