پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

دارکشی فرش دستبافت

حتما میدانید که با تمرکز در تعیین مواد نخستین کیفیت عالی، فرایند بافت، چله‌کشی، شیرازه‌دوزی و کارهایی از این قبیل در مراحل ساخت فرش دستباف، می‌قدرت در ساختار و زیبایی ظاهری آن اثر مستقیمی گذاشت. قالیشویی معتبر در مشهد هنگامی که پروسه بافت فرش آحاد می شود، شغل های زیادی اعمال می گیرد که یک کدام از مهمترین آن ها دارکشی میباشد.

در‌صورتی‌که مدتی از فرش دستباف به کار گیری کردید و متوجه شدید تقارن و زیبایی اول را ندارد، عالی میباشد دارکشی آن را اجرا دهید. پیرو این مقاله همت کرده‌ایم تا در امر طریق‌های دارکشی فرش دستباف داده ها مفیدی در چنگ شما در اختیار بگذاریم. پس تا آخر یار و همدم ما باشید.

معرفی شیوه‌های دارکشی فرش دستباف
شیوه‌های دارکشی فرش متعدد میباشند و هرمورد فرایند خاص خویش را دارا‌هستند. در تحت، رایج‌ترین شیوه‌ها را معرفی کرده‌ایم:

دارکشی به طرز لولایی
نحوه لولایی به طبع یکی کهن‌ترین نحوه‌های دارکشی فرش میباشد. این نحوه معمولا در کارخانه‌ها و قالیشویی‌های سنتی جاری ساختن می شود. دستگاه لازم برای دارکشی لولایی، مشتمل بر دو الوار اثبات و متحرک میباشد.

فرش‌هایی که ظواهر خوشگل و تقارن خویش را از دست داده‌اند روی این الوارها میخکوب میگردند و ذیل کشش قرار می گیرند. این فعالیت سبب ساز می شود تا فرش دستباف به هیبت مهم خویش بازگردد.

دارکشی به شیوه قلاب‌کش
شیوه قلاب‌کش هم مانند لولایی، یکی طرز‌های سنتی دارکشی فرش دستباف به شمار می‌رود. هنگامی که متخصص فرش واحد سنجش کجی را سنجید، مورد نیاز میباشد سرچله‌های فرش مجموعه گروه شوند.
درین مرحله دارکشی قادر است به دو نحوه متفاوت صورت پذیرد:

سرچله‌های گروه‌ای زوج و شخص را با پیش بینی طول یکسان به یکدیگر گره می زنند و یک میلگرد فلزی (سیخو) را از فی مابین آن ها رد می‌نمایند.
سرچله‌های مجموعه‌ای را یکی از فی مابین روی خواب فرش قرار میدهند و با قرار دادن یک میلگرد فلزی (سیخو) میان آنان، دارکشی فرش دستباف را اجرا میدهند.
دارکشی به طریق پرسی
در مقایسه با طریق‌های قلاب‎‌کش و لولایی، دارکشی فرش دستباف به طریق پرسی جدیدتر و امروزی‌خیس میباشد. برای این‌که فرش با این نحوه به صورت نخستین برگردد، نیاز به دستگاه‌های منحصر به فرد تک تک فلزی میباشد که طول آن با اعتنا به ارتفاع فرش و فرد اپراتور قابل تغییر و تحول خواهد بود.

فرایند اعمال دارکشی پرسی به تفصیل تحت میباشد:

فرش درون دستگاه قرار می گیرد.
بسته به معیار کجی، نیروی کششی به آن ایفا میگردد.
فرش یک سری روزی ذیل کشش در دستگاه باقی میماند.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۴:۰۰ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)