پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي .

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

داركشي فرش چيست و چرا از آن استفاده مي شود؟

يكي‌از مهمترين پروسه ساخت فرهاي دستباف، داركشي ميباشد. قاليشويي معتبر در مشهد دار كشي در ايجاد فرش دستباف به‌اين ادله ايفا ميگردد كه فرش دقيق خيس و زيباتر ساخته خواهد شد. در واقع به كارگيري از داركشي فرش كاري ميباشد كه مي بايست با لطافت و ملاحظه صورت پذيرد. چون در غير اين شكل فرش ظاهري كج و ناموزون پيدا مي نمايد و زيبايي خويش را از دست مي‌دهد. از طرف ديگر داركشي براي رفع كجي و يك نواخت بودن بافت فرش هاي دستباف و همينطور عدم فرو رفتگي ها و برآمدگي ها از داركشي فرش استعمال ميشود. البته داركشي براي رفع كجي هاي گرانقدر بي اثر بوده و منفعت اي ندارد.

اشكال داركشي فرش
داركشي فرش از طريق هاي گوناگون سنتي و نصفه صنعتي شكل مي‌گيرد. از اشكال داركشي فرش در جمهوري اسلامي ايران مي شود به داركشي فرش لولايي، داركشي فرش پرسي و داركشي فرش قلاب كشي اشاره كرد.

طريق هاي داركشي فرش دستباف
در داركشي فرش لولايي كه روشي سنتي ميباشد، فرش روي الوارهايي كه در كنار يكديگر چيده گرديده اند، ميخ كوب مي‌شود. با كشيده شدن فرش، اشكالات و كجي هاي آن بر طرف مي گردد. هر دستگاه داركشي فرش از دو محرمانه الوار تشكيل ميشود كه يكي آنان اثبات و ديگري دارنده چند لولاي فلزي ميباشد.

در نوع ديگري كه داركشي فرش پرسي ميباشد محور اساسي بر نگه داشتن و كشيده شدن فرش ميباشد. در‌اين طرز يك دستگاه بدون نقص فلزي كه بر روي اساس هايي قرار ميگيرد و از ميخ و تخته استعمال نمي‌شود. در داركشي فرش قلاب كشي نيز همچون طريق هاي قبلي در صدر ارتفاع و پهنا فرش در يك سري نقطه اندازه گيري ميشود و به دو نحوه شغل خويش را ايفا مي‌دهد.

در رويه نخستين گروه ها يكي‌از دربين بر گردانده و روي فرش قرار مي‌گيرند و ميان آنها فلزي با اسم سيخو قرار ميدهند و مجموعه هاي زوج و شخص پشت سر هم را روي يك سيخ گره مي‌زنند. در شيوه بعدي مجموعه هاي زوج و شخص را گرد مي نمايند. آنگاه سيخو را از در بين آن‌ها عبور ميدهند.

 

عده بندي آخرين
همانطور كه پيش خيس به آن اشاره نموديم فرش دستباف يكي اشكال فرش ميباشد كه در بازار جمهوري اسلامي ايران وجود دارااست و هواداران بسيار متعددي را به خويش تخصيص داده ميباشد. براي ساخت اين فرش هاي دستباف از داركشي استعمال مي كنند. داركشي به تخصص و مهارت بسيار متعددي نياز دارااست. همينطور شست و شوي فرش دستباف مي بايست بوسيله اشخاص حرفه اي و با تجربه انجام شود

در واقع فرش در معرض كثيف شدن و كثيفي بسيار متعددي جاي‌دارد و از همين رو نظافت كردن آن اهميت متعددي بر ظواهر و سالم اعضاي خانواده دارااست. آلودگي و كثيفي فرش منجر زشت شدن و از دربين رفتن زيبايي آن مي‌شود. از آن جايي كه فرش دستباف بها متعددي داراست و شستن آن مقداري مشقت بار ميباشد، سفارش ميشود در‌صورتي‌كه داده ها و مهارت موردنياز براي شستن فرش در منزل را نداريد، مسلماً از سرويس ها قاليشويي داراي اعتبار براي اين عمل ياري بگيريد.

قاليشويي نوين يكي‌از شناخته گرديده ترين و داراي اعتبار ترين قاليشويي ها در طهران ميباشد كه با استفاده اشخاص حرفه‌اي و زبده و كارشناس و به كارگيري از دستگاه هاي توسعه يافته مبادرت به ارائه سرويس ها فرش از قبيل شست و شو و رفوگري و داركشي و …. مي كند.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۵:۰۳ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

پاك كردن لكه ادرار از روي فرش

نحوه تزكيه لكه ادرار از فرش بسيار داراي اهميت ميباشد قاليشويي معتبر در مشهد چون اين لكه ها علاوه بر رنگ زردي كه از خويش روي فرش به مكان ميگذارند بوي نامطبوعي (از در ميان بردن بوي نامطبوع فرش) نيز ساخت مي نمايند.
از اين رو بايستي هر چه سريعتر براي لكه زدايي مبادرت كنيم ما سه راه‌حل كلي خانگي را ارائه ميدهيم:
1- مخلوطي نتايج از ادغام يك قاشق غذاخوري ريكا، دو فنجان آب سرد و يك قاشق غذاخوري سركه سپيد تنظيم نماييد و روي لكه ادرار اسپري فرمائيد بعد با پارچه محل را كم آب فرماييد پيش از عمليات مطلقاً محلول را در كناره اي از فرش خصوصاً در صورتي‌كه دستباف بود آزمايش نماييد.
2- بعداز تهيه و تنظيم محلول نتايج از ادغام دو قاشق غذاخوري آمونياك و يك جام آب آن را روي محل لكه اسپري نماييد و آن‌گاه به وسيله يك فرچه محل را پاك فرمائيد.
3- اينبار محلولي از مخلوط يك جام آب اكسيژنه، سه قطره ريكا و ۳ قاشق غذاخوري جوش شيرين تنظيم نماييد و فرش را با آن مرطوب فرماييد و بگذاريد ۱۰ الي ۲۰ دقيقه بماند آن‌گاه به وسيله يك اسفنج محل را به طور كامل منزه نمائيد.

تزكيه لكه ادرار بچه از روي فرش
جهت شستن و تزكيه فرش نجس گرديده در اثر ادرار خردسال ها مي اقتدار از راه حل كلي پايين تبعيت كرد و سريع به فيض رسيد:
مرحله اوليه: محل لكه را بوسيله پارچه اي مالش دهيد.
مرحله دوم: از ادغام يك قاشق غذاخوري ريكا و دو استكان آب و يك قاشق غذاخوري سركه محلولي تنظيم فرمائيد.
مرحله سوم: پارچه اي سپيد را به محلول آغشته فرماييد و به آرامي روي بخش لكه از درون به بيرون آن مالش دهيد.
مرحله چهارم: با يكپارچه كم آب آب بخش لك گرديده را جذب نمائيد تا كم آب خواهد شد.
مرحله پنجم: تكرار فرآيند ۳ و ۴ جهت زدودن بي نقص لكه
مرحله انتها: تعدادي قطره آب اكسيژنه ۳ درصد را بوسيله قطره‌ چكان روي قسمت لك گرديده بريزيد آن گاه با دستمال كم آب نمائيد.

 

تزكيه لكه ادرار حيوان ها خانگي از فرش
اقدامات پيش از منزه كاري لكه هاي فرش نتايج از ادرار حيوان ها خانگي:

يه خرده مجله يا اين كه حوله روي محل ادرار قرار دهيد تا وقتي كه ديگر ادراري جذب نگردد.
با آب سرد محل ادرار را آب كشي نماييد و آنگاه با يك دستمال كم آب فرماييد.
طريق هاي از ميان بردن لكه ادرار حيوان ها خانگي از روي فرش
۱‌. بعد از تركيب كردن دو قاشق غذاخوري آمونياك با يك استكان آب محلول را روي لكه اسپري نماييد و بوسيله فرچه محل را پاك فرمائيد.

۲‌. همان طور كه پيشتر بيان شد ميتوانيد براي زدودن لكه هاي ادرار حيوان‌ها خانگي از روي فرش نيز از اسپري نتيجه ها از مخلوط دو قطره ريكا سه قاشق جوش شيرين و يك ليوان آب اكسيژنه به كارگيري فرماييد و بعداز اسپري در محل؛ لكه را ۲۰ دقيقه رها نماييد و آن گاه با اسفنج محل را بساييد.

۳. ولي اختصاصي ترين شيوه لكه زدايي در‌اين مقوله به كارگيري از اسپري منحصر به فرد ضد لك حيوان ها خانگي است؛ كه هم لك را از دربين ميبرند و هم بوي بد ادرار را رفع مي‌نمايند و از كليه مهمتر از تكرار ادرار در محل گذشته به وسيله حيوان خانگي خودداري ميگردد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۸:۴۷ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

فرش دستباف چي خوبه

فرش دستباف چي خوبه؟ امروز تصميم داريم شمارا با فرش دستباف آشنا كنيم. قاليشويي معتبر در مشهد خصوصيت فرش دستباف اين ميباشد كه يك سري سانتي متر تفاوت در بعدها فرش در بخش هاي بالا و تحت وجود داراست كه در واقع يكي خصوصيت هاي فرش دستباف ميباشد و عيب وجود ندارد شستشوي فرش دستبافت و ابريشم.

اين فرش اهل ايران به سه صورت اساسي ترنج، آجري و تخته سه لا بافته مي گردد. فرش دستباف علامت ملت كشور ايران ميباشد. در صورتي ميخواهيد بيشتر با اين گروه از فرش ها آشنا گرديد، تا انتهاي متن با ما ياور باشيد.

خصوصيت هاي فرش دستباف
هر ملتي يك كالاي نمادين داراست كه عالم با بيان آن متاع از ملت حافظه مي نمايد. فرش دستباف نشانه ملت كشور ايران في مابين ملت ها ميباشد و عالم كشور ايران را با اين فرش مي شناسد. كارشناسان فرش در سراسر عالم مي‌گويند كه‌اين فرش شايسته ترين و زيباترين فرش دنيا ميباشد.

باستان شناسان و كارشناسان پيشينه ساخت و ساز پارچه و فرش در كشور‌ايران را به زمان صفويه (1501 تا 1736 ميلادي) مي‌دانند. پژوهشگران معتقدند كه قرن 16 و 17 استارت شكوفايي هنر فرش در كشور‌ايران بوده ميباشد. حدود يك سوم فرش هاي دستباف عالم در كشور ايران بافته مي‌گردد و 30 درصد بازار صادراتي فرش دستباف عالم در ميهن ما ميباشد. در حالتي كه ميخواهيد اين فرش را خريداري نمائيد يا اين كه فرش خويش را تعو.يض فرمائيد، خوب ميباشد از پيشين چيزهايي را كه براي خريد يك فرش دستباف بهتر نياز داريد بدانيد قاليشويي.

فرش هاي دستباف خوشگل اختصاصي جمهوري اسلامي ايران

فرش هاي دستباف قشنگ منحصر كشور ايران
اين فرش ايرانيايراني به سه صورت اساسي ترنج، آجري و فشنه بافته مي‌گردد كه بيشتر آيتم پسند ترنج ميباشد و بيشتر فرش هايي كه در منزل اهل ايران ها ميبينيد طرح ترنج ميباشد كه حاشيه هاي پهني داراست.

محيط و طرح هاي بيضي و مدور در ميانه و اين طرح با الهام از معماري زمان اشكاني در فرش هاي دستباف پباده سازي گرديده‌است. فرش دستباف علاوه بر قيمت هنري فرش ماشيني خصوصيت هاي برتر ديگري نيز داراست. مجموعاَ فرش دستبافت از به دور و مجاورت جلوه خير و خوبي داراست و براق ميباشد.

خصوصيت فرش دستباف اين ميباشد كه يك‌سري سانتي متر تفاوت در بعدها فرش در بخش هاي بالا و ذيل وجود داراست كه در واقع يكي خصوصيت هاي فرش دستباف ميباشد و عيب ندارد ولي در حالتي‌كه در قالي كوچك هاي كوچك ظواهر مي‌گردد. با بالا كشيدن فرش دستباف از بخش اواسط ميتوانيد از تقارن آن مطمئن گرديد.

مزاياي فرش دستباف
تقارن رنگ از ساير خصوصيت هاي اين فرش ميباشد كه مي بايست آيتم اعتنا قرار گيرد. هنگام خريد فرش به تقارن رنگ در بخش هاي متقارن اعتنا نمائيد و قطعا در روشنايي ساده آن را چك فرمائيد. در لحاظ داشته باشيد كه رنگ فرش در سمت و سوي خواب تيره خيس ميباشد. به حافظه داشته باشيد كه انواع و هندسه پروژه نا تمام نيستند.

يكي خصوصيت هاي اين فرش سرد بودن آن در فصل‌تابستان و گرم بودن آن در فصل‌زمستان ميباشد. يكي از ديگر از خصوصيت هاي اين فرش كه مي شود به آن اشاره نمود اين ميباشد كه فرش مي بايست برس خورده و نرم باشد.

در شرايطي كه انتهاي گلابي با سطح فرش مختلف باشد، آرم دهنده اين ميباشد كه با جوهر رنگي نقاشي كردن گرديده اند و ممكن ميباشد رنگ را رنگ نمايند. پاك كردن فرش دستبافت با توري وحشتناك دشوارتر ميباشد اعلاشويي فرش چه ميباشد.

چه چيزي منجر گران شدن اين فرش ها مي گردد؟

چه چيزي سبب ساز گران شدن اين فرش ها مي‌گردد؟
فرش دستباف فقط كفپوشي ميباشد كه به پا اضافه مي‌گردد، نوروفروغ و آبكشي زيبايي آن دوچندان مي‌شود و هيچوقت كيفيت ديده نواز خويش را كه يكي خصوصيت هاي اين فرش ميباشد.

به خصوص در‌حالتي كه فرش هاي دستباف با رنگ هاي طبيعي نقاشي كردن گرديده باشد. فرش هاي دستباف هر چه بيشتر بالا بيايد و بيشتر بماند، قيمت مالي و هنري آن بيشتر مي‌گردد. يكي‌از خصوصيت هاي اين فرش، سرد بودن آن در فصل‌تابستان و گرم بودن آن در فصل‌زمستان ميباشد ولي فرش ماشيني به جهت مواد پلاستيكي كه داراست اين خصوصيت را ندارد.

مسئله ديگر اين ميباشد كه رنگ فرش ميباشد. براي سهولت در خريد فرش پيش از پرداخت به فروشنده با دستمال روي يك تكه فرش، درصورتي كه رنگ فرش تصنعي باشد، فرش دستمال را رنگ مي نمايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۵:۳۶ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

استفاده از پودر فرش مخصوص

شستشوي فرش با پودر صابون خانگي براي رويا رويي با لكه‌ها و كثيفي‌ها، قاليشويي معتبر در مشهد در حالتي‌كه ميخواهيد سريع فعاليت فرماييد. خوب ميباشد به مكان شامپو، در پي يك پودر فرش منحصربه‌فرد باشيد. شامپوها ممكن ميباشد ساعات ارتفاع بكشد تا كم آب شوند و تا‌زمانيكه مهيا شوند، اتاق را از محدوديت بيرون نمائيد نظافت كردن ريشه هاي فرش.

توليدات پودري را مي‌قدرت خيلي سريع‌خيس جاروبرقي كرد و به به عبارتي اندازه عالي فعاليت مي‌نمايد. از هر فرآورده شستشوي فرشي كه استعمال ميكنيد، مسلما راهبرد ها را بخوانيد و هر دستورالعملي را دنبال نماييد.

محصول ها طبيعي فرش شويي
در صورتي ترجيح مي دهيد از توليدات طبيعي فرش شوي به كارگيري فرماييد، برخي از اثاثيه مهم آشپزخانه وجود دارا هستند كه اعجاز مي نمايند.

بيشتر عموم درباره‌ي به كارگيري از آب سودا يا اين كه آب مقوي براي رويا رويي با لكه هاي قهوه شنيده اند، البته نمك نيز جايگزين خير براي از ميان بردن كثيفي يا اين كه خيساندن لكه هاي نو ميباشد.

همينطور، جوش شيرين بوي بدي كه ميان الياف نهفته گرديده است را جذب مي نمايد. به حافظه داشته باشيد، هنگام به كارگيري از طريق يا اين كه متاع تازه پاك كردن، مدام در آغاز آن را در يك حوزه‌ كوچك تست نماييد.

صحبت آخري

حرف نهايي
اميد خواهيم داشت كه به خير با شستشوي فرش با پودر صابون خانگي آشنا گرديده باشيد. قاليشويي ما مدام همت دارااست فرش ها را طوري بشورد كه رضايت مشتري را جلب نمايد قاليشويي سازمان نرم‌افزار.

شما ميتوانيد در هر ساعت از شبانه روز به شعبه هاي متفاوت ما مراجعه كرده و يا اين كه تماس حاصل نماييد تا از سرويس ها ما برخوردار گرديد. شستشوي فرش با پودر صابون خانگي يك كدام از مهمترين سرويس ها ما به‌حساب مي‌آيد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۴:۳۴ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

قاليشويي با اصول مذهبي در خانه امكان پذير است؟

از آنجايي كه ما اهل ايران ها برروي فرش هاي قاليشويي معتبر در مشهد خويش نماز ميخوانيم بايستي محل نمازگزار تميز باشد.

از اين رو همت در سمت و سوي مراقبت عصمت و نظافت فرش الزامي ميباشد.

بنابر احكام فقاهتي در شرايطي كه محلي با ادرار نجس گرديده باشد و آن گاه كم آب گرديده باشد و ما محل ادرار را ندانيم.

آن فرش نجس ميباشد و نمي توانيم بر روي آن نماز بخوانيم در صورتيكه فرش نجس را در افتاب پهن كنيد گشوده هم نجس ميباشد.

و نمي قدرت برروي آن نماز خوند مگر اينكه شسته خواهد شد در آن شكل براي نمازخواندن مطلوب است.

در شرايطي‌كه در خانه خويش فضاي مطلوب براي شستشو و وقت كافي داريد و از كليه مهمتر با احكام فقهي جهت تزكيه لكه هاي نجس شناخت داريد مي‌تواند با اصول مذهبي فرش خويش را درخانه بشوريد.

در هنگام شستشوي فرش ماشيني يا اين كه قالي دستباف مببايستي در شكل وجود لكه اي بر روي آن، در آغاز لكه منزه خواهد شد. بسته به نوع لكه، از طريق هاي مختلفي استعمال مي كنند. مثلا براي تزكيه لكه چاي بايستي با يك قاشق در آغاز بقاياي مايع چاي را از روي فرش گردآوري كرده آن‌گاه مكان آن را با يك دستمال تر و مرطوب يك‌سري دقيقه ماساژ اعطا كرد و هيچ وقت نبايد از مواد شويند كه سبب ساز ثبت رنگ بر روي فرش ميگردند، بهره برد. تزكيه هر لكه شيوه و مواد مورد نياز خويش را نياز داراست. البته در رابطه مواد نجس مانند ادرار، بايد اين كار بر پايه ي اصول اسلامي و ديني شكل گيرد تا نجاست منزه شود.

اين رخداد ممكن ميباشد براي تك تك عده اي كه در منزل طفل كوچك يا اين كه حيوان خانگي نگه مي دارا‌هستند، رخداد بيفتد. در اينصورت در شرايطي كه ادار جديد ميباشد،يك حوله كهن يا اين كه خبر نامه روي آن قرار داده تا تماي خيسي خويش را به حوله يا اين كه مجله پس بدهد آن گاه يه خرده اب سرد بر روي آن بخش ريخته و با يك دستمال كم آب يا اين كه تي محل را كم آب نمائيد.

تا اينجا عين نجاست را تميز كرده ايم البته براي تزكيه لكه ادراراز فرش ميتوانيم از محلول آب اكسيژنه، ريكا و جوش شيرين به كار گيري نماييم. دو تا سه قطره ريكا، سه قاشق غذاخوري جوش شيرين را در يك ليوان آب حل نموده ومحلول را با اسپري بر روي لكه بپاشيد. پس از ده يا اين كه بيست دقيقه با فرچه يا اين كه دستمال محل متبوع را بسابيد. براي از دربين بردن بوي بد نيز مي اقتدار فرش را جلوي آفتاب پهن كرد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۰:۲۴ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

دلايل پوسيدگي قالي ها

مهم‌ترين و بزرگترين انگيزه پوسيدگي فرش ، رطوبت ميباشد كه به شيوه هاي متعدد قاليشويي معتبر در مشهد در فرش نفوذ كرده و نخست الياف فرش را سست و ضعيف ميكند و وقتي كه فرش را برسي مي كنيد پوسيدگي گرديده و راه‌حل اي جز تعمير آن به وسيله قاليشويي نيست.
مجموعاَ نفوذ آب و رطوبت در فرش به ندرت سبب ساز بروز خسارات جبران ناپذيري بر روي فرش ميشود كه به عنوان مثال مي شود به پوسيدگي، مشكل رنگ ها و بيدزدگي اشاره نمود. نقش مخرب رطوبت بر روي فرش هاي دستبافت نسبت به فرش هاي ماشيني بيشتر ميباشد چرا‌كه نفوذ رطوبت به فرش دستبافت علاوه بر پوسيدگي مي‌تواند موجب زمار (قاطي شدن رنگ هاي فرش دستبافت) و همينطور پرورش كپك و قارچ و بيدزدگي بر روي فرش دستبافت گردد.در پي به مواقعي كه باعث پوسيدگي فرش مي‌شوند اشاره گرديده‌است.

ريختن آب و مايعات بر روي فرش
وقتي كه آب يا اين كه مايعاتي بر روي فرش ميريزد مهم‌ترين و اولي عمل اين ميباشد كه رطوبت ساخت گرديده را سريعا از روي فرش برداريد . كه‌اين كارا مي‌توانيد بوسيله يك قاشق جاري ساختن دهيد طوري كه قاشق را در سمت خاب فرش بكشيد و رطوبت و مايع ريخته گرديده را تا حد قابليت و امكان گردآوري نمائيد. بعد از آن بوسيله يكپارچه آب گير نصيب مرطوب را بهتر بكشيد و در انتها هم براي سفت كاري و كم آب كردن بي نقص ازحرارت سشوار به كار گيري نماييد.

قرار تصاحب كردن فرش در جاي هايي كه احتمال رطوبت در آن بخش ها زياد خيس ميباشد:
مثلا اين جاي ها ميتوان به پنجره ، شوفاژ ، جلوي درب گرمابه و توالت اشاره نمود.

شستن خطا فرش
به كار گيري زياد از ماده شوينده اسيدي مثل آبژاور و سولفيد در شستشوي فرش به شدت هر چه تك تك خيس موجب پوسيدگي جبران ناپذير فرش مي‌شود.

كم آب كردن غير اصولي فرش ها
مبرهن ميباشد بعداز شستشو جهت پرهيز از پوسيدگي و بوي بد در فرش، فرش هاي بايستي به طور كامل ابگيري و كم آب شوند. در حالتي‌كه به هردليلي فرش تماما كم آب نگردد، نم جانور درفرش كم كم منجر پوسيدگي فرش مي‌گردد.

فشار
داخل شدن فشار بيش تر از حد و زمانبر بازه زماني بر روي فرش ( مثل قرار دادن اجسام سنگين بر روي قالي) منوط به اينكه رطوبت نفوذ كرده‌با‌شد مي‌تواند يكي انگيزه هاي پوسيدگي فرش باشد . ولي فشار وارده بر فرش به خودي خويش موجب بيدزدگي فرش هاي دستبافت مي شود.

نحوه هاي ترميم پوسيدگي فرش
به شما صاحبين فرش هاي ماشيني و دستبافت پبشنهاد مي كنيم به طبع هرچند وقت يكبار تماما پشت فرش را نظارت فرمائيد و چنانچه گزينه مشكوكي از پوسيدگي فرش كه در مبحث بعدي كاملا ذكر مي كنيم بتوانيد پوسيدگي را تشخيص دهيد و هرچه سريع خيس در سمت و سوي ترميم آن مبادرت فرمائيد. انگيزه اينكه پشت فرش را مي بايست برسي فرمائيد اين ميباشد كه فقط تشخيص اينكه يك فرش پوسيده ميباشد يا اين كه نه فقط ازپشت آن ميتوان متوجه شد.
در شرايطي‌كه پشت فرش را برسي كرديد و متوجه بخش سياهي شديد بايستي روي آن بخش بيشتر حساس گرديد زيرا ممكن ميباشد آن بخش پوسيده گرديده باشد.
كليه فرش هاي پوسيده ممكن ميباشد بوي رطوبت نداشته باشند و ممكن ميباشد فرشي پوسيده باشد البته از خودش بوي رطوبتي ساطع نكند. در حالتي‌كه در منطقه پوسيدگي فرش بوي رطوبت زننده اي به مشامتان خورد و در صورتيكه اين رايحه مداوم بود مي تواند از انگيزه پوسيدگي فرش باشد. معمولا در حيطه اي از فرش كه پوسيدگي فيس مي‌دهد ، بافت و الياف آن حيطه به طور كامل سست مي باشند طوري كه در حالتي كه دست خويش را در آن حوزه‌ فشار دهيد خودتان متوجه خواهيد شد. در شرايطي‌كه كه بافت هاي محيط حيطه پوسيده ابدا اين سيرتكامل نيستند و از استحكام بالايي برخوردارند.

يك كدام از مهم ترين اين اقدامات و لازمات در هنگام مواجه شدن با فرش پوسيده، شيوه روي هم گذاشتن فرش ميباشد .
يعني شخص بعد از اينكه متوجه شد فرش در گير پوسيدگي گرديده‌است مي بايست هرچه سريع خيس فرش را به رفوگر داراي تخصص قاليشويي بسپارد.
ولي اينكه فرش را چه گونه و با چه تكنيكي عده نمايد كه فرش پوسيده بيشتر جراحت نبيند بسيار آيتم مهمي ميباشد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۸:۲۷ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

عدم انتخاب قاليشويي مجاز

همواره توصيه مي شود، فرش هاي خويش را جهت شستشو قاليشويي معتبر در مشهد به قاليشويي هاي مجاز بفرستيد چون كه بعضي از قاليشويي هايي غير مجاز كه زير پوشش اتحاديه قاليشويي نيستند با سود گيري از آب چاه، آب جوي‌بار و ماده هاي شوينده نامناسب يا اين كه عدم داشتن امكانات قاليشويي مكانيزه و نيروي زبده سبب ساز زخم دور از شوخي به بافت و الياف فرش مي شوند.

كم آب نكردن بي نقص فرش
آبگيري و كم آب كردن يكي فرايند اصلي و مهم در پروسه قاليشويي ميباشد .يك كدام از ديگر از خطاها مرسوم در هنگام شستشوي قالي، كم آب نشدن بي نقص فرش است. فرشي كه بصورت بي نقص كم آب نشده باشد معمولا بوي بدي از خويش ساطع مي كند ( بوي بد فرش پس از شستشو ) يا اين كه ريشه هاي آن به زردرنگ در مي‌آيد. بدين ترتيب سفارش ميشود، در حالتي‌كه قصد شستشوي فرش در خانه خويش را داريد، جهت كم آب شدن فرش، آن را به توجه آبگيري و در معرض تابش آفتاب قرار دهيد.

 

كاور نشدن فرش ها بعد از شستشو
يكي‌از سرويس ها قاليشويي هاي مجاز، تحويل فرش ها بصورت كاورشده به نحوي پاك و تر و تميز است. از آنجايي كه فرش شسته گرديده بايستي به وسيله كارگران حمل و در وانت قرار گيرد و بعد تحويل مشتري شود، ممكن ميباشد در سود انتقال به وسيله كارگران و مراحل حمل نقل مجدد خاكي و آلوده خواهد شد، به اين ترتيب قاليشويي ها فرش ها را بعد از شستشو بصورت لول و كاروشده، تحويل مشتريان عزيز ميدهند.

شستشوي فرش يكي شغل هاي مهم و ضروري هر منزلي ميباشد. با مجاورت شدن به روز ها عيد نوروز، سنت منزل تكاني و نظافت يكي‌از گرفتاري هاي هر خانواده اي ميباشد. يك كدام از وسايل مهمي كه در هر منزل بايد منزه و پاكيزه شود، فرش ها و قالي هاي ميباشد. در قبل بخش اعظمي از عموم بصورت سنتي در خانه خويش با آب و كف به شستشوي فرش هاي خويش مي پرداختند ولي امروزه به خيال خطاها عديده معاش ماشيني عموم ترجيج ميدهند تا فرش هاي خويش را جهت شستشو به قاليشويي ها بسپارند. ولي شستشوي فرش مجموعاَ ، كاري ماهر و تخصصي ميباشد.
عدم رعايت نكات اصلي درين فعاليت سبب ساز زخم هاي دورازشوخي و حتي غير قابل برگشت به فرش ها مي‌شود.

در‌پي نوشته‌ي علمي به خطاها اساسي رايج در قاليشويي و شستشوي فرش ميپردازيم.

وسواس و شستشوي بيشتراز حد فرش
همانگونه كه شستشوي به موقع و منظم فرش جهت زيبايي و ارتفاع قدمت فرش اهميت داراست، وسواس و شستشوي بيشتراز اندازه فرش، سبب ساز جراحت و از در ميان رفتن بافت فرش ميگردد. سابيدن و خشكشويي فرش بيشتراز اندازه فرش سبب ساز پوسيدگي الياف فرش به گذر زمان فرصت مي‌گردد. از آنجايي كه يك كدام از پروسه شستشوي فرش ها، مرحله كم آب شدن است و اين مرحله با پهن كردن فرش در تابش آفتاب امكانپذير ميباشد، زياد قرار دادن فرش در معرض آفتاب نيز منجر رنگ پريدگي و كهنگي فرش مي شود.

بدين ترتيب سفارش ميشود، از شستن بيشتراز اندازه و مكرر فرش ها دوري نمائيد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۳:۳۳ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

در خانه بشوريم يا به قاليشويي بسپاريم؟

همان گونه كه در صدر اشاره شد شستشوي پتو قاليشويي معتبر در مشهد در خانه نياز به مصرف آب، فضاي كافي جهت شستن و كم آب نمودن دارااست. از طرفي وقتي كه پتو تر مي‌شود آب متعددي درون آن نفوذ مي كند همين فرمان باعث سنگين شدن آن مي‌گردد سنگين شدن پتو شغل آبكشي را دشوار مي كند و نياز به اجبار فراوان جهت بلند كردن پتو داريد اين ممكن ميباشد به سالمي شما جراحت برساند. به علاوه از مصرف زياد آب در هنگام ابكشي نيز نمي اقتدار ديده پوشي كرد.

از طرفي معاش هاي آپارتماني مانند قديم فضاي كافي جهت پهن نمودن و كم آب نمودن پتو به ما نمي دهد به اين ترتيب سفارش مي شود با از مزاياي استعمال از قاليشويي صرف مبلغ اندكي هزينه هم به تندستي خويش امداد نمائيد و هم از مصرف بيهوده آب اجتناب نمائيد.

پتو را در باطن لگن انداخته و آن را با آب ولرم و مواد شستشو (عالي ميباشد از مواد شوينده ضعيف استعمال نماييد تا به الياف پتو آسيبي نزند) مالامال نمائيد.

درحال حاضر مرحله شستشو يا اين كه چنگ زدن ميباشد بايستي پتو را به آهستگي چنگ بزنيد معمولا كناره هاي پتو آلوده و كثيف خيس ميباشد و ناپاك ها در هنگام شستشو در حاشيه پتو گردآوري ميشود پس عالي ميباشد كناره هاي پتو را با تمركز و ادب بهتري چنگ بزنيد.

بعداز آنكه مطمئن شديد پتو را به خير شسته ايد نوبت به مرحله آبگيري ميباشد.

كف و آب جان دار در لگن را خالي فرمائيد و پتوي درون لگن را با آب مالامال فرماييد تا آب راز ريز گردد.

تاوقتي‌كه آب از لگن سرريز مي گردد شما پتو را فشار دهيد تا كف هاي جان دار در آن خارج بيايد پتو را نچلانيد تنها فشار دهيد.

درصورتي كه پتوي شما تعالي ميباشد ميتوانيد با پا وارد لگن گرديده و با پاي خويش پتو را فشار دهيد.

هر فرصت كه حس كرديد كه كف تماما از پتو بيرون گرديده‌است، آب لگن را به طور كامل خالي نماييد و پتو را در جايي بلندتر يا اين كه به عنوان مثال در كاسه آبكشي قرار دهيد تا آب به طور كامل از آن بيرون گردد معمولا نيم ساعت بماند خوب ميباشد. پس از نيم ساعت يا اين كه بيشتر كه آب از پتو بيرون شويد ميتوانيد پتو را براي كم آب شدن بر روي بند پهن فرمائيد و در معرض آفتاب قرار دهيد تا به طور كامل كم آب گردد و كل ميكروب ها و باكتري هاي آن از در ميان بروند.

نكات اصلي

به طبع به ضوابط شستشوي مندرج در اتيكت پتو ها اعتنا فرماييد.
از آب ولرم و مواد شستشو ضعيف جهت شستشو به كارگيري فرماييد.
در شرايطي كه پتوي شما دارنده لكه ميباشد خوب ميباشد پيش از شستشو لكه را از پتو منزه كرده و آن‌گاه به شستشوي پتو بپردازيد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۶:۰۸ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

فرش اكريليك چيست و نوع قاليشويي آن چه فرقي دارد؟

يكي گونه هاي فرش هاي ماشيني جانور در بازار فرش اكريليك ميباشد قاليشويي معتبر در مشهد كه در واقعيت شايسته ترين نوع فرش ماشيني در بازار ميباشد. الياف اين فرش از نخ اكريليك ميباشد. نخ الكريليك الياف تشكيل شده از مواد نفتي پليمري به اسم پلي اكريلو نيتريل است. الياف اكريليك بافتي مشابه نخ پشم طبيعي دارا‌هستند و زيرا مدل و گرم مي‌باشند، تعيين قابل قبولي براي بافت فرش هستند.

اين نخ ها به سه شكل رنگي يا اين كه رنگدانه اي و اكرود، رنگ زرد آهويي يا اين كه كتان شسته نشده ويا به طور سپيد ناپخته و رنگ نشده كه به عبارتي شرايط طبيعي ميباشد ايجاد مي شوند.

نخ اكريليك نسبت به بيدزدگي فرش، روغن، مواد شيميايي و رغن و هم اينگونه تابش نوروفروغ آفتاب بسيار مقاوم ميباشد.

اين نخ وقتي كه بصورت پارچه يا اين كه فرش در ميايد، پرز ايجاد مي نمايد كه‌اين يكي‌از معايب فرش اكريليك است.

طريق قاليشويي فرش اكريليك
طرز قاليشويي اكريليك معمولا در پشت قالي درج گرديده‌است. در هنگام شستشوي فرش هاي ماشيني اكريليك بايد به نكات خاصي دقت نمود. از‌آن‌جا‌كه اين فرش ها متاع خاصي دارا هستند بايد جهت شستشو مطلقا از شامپو هاي شستشوي صنعتي به كار گرفت به كارگيري از پودرهاي كم آب دستي جهت شتشو سبب ساز برخورد شيميايي با الياف فرش و نهايتا زردي ريشه هاي فرش مي‌شود. همينطور پودرهاي قاليشويي دستي منجر سفتي و كم آب شدن فرش مي‌شوند. .

يكي‌از ديگر از نكات شايان توجه در شستشوي فرش هاي اكريليك، شتسشوي فرش هم راستا ميباشد تا از جراحت به الياف فرش دوري خواهد شد.

 

اشكال فرش اكريليك
مجموعاَ فرش هاي ماشيني مو جود در بازار به طور اكريليك، هيت ست، پلي استر، بي سي اف و پلي پروپلين ميباشد. شايسته ترين نوع فرش اكريليك فرش صد در صد اكريليك است چون كه وجود پلي استر در الياف فرش سفتي و مشقت بافت فرش مي‌گردد. شيوه هاي ويژه اي جهت تشخيص فرش اكريليك از ديگر فرش ها وجود دارااست كه در پي نوشته‌ي‌علمي به آن خوا‌هيم پرداخت.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۳:۰۵ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

چگونه فرش را براق كنيم؟

درخشان كردن فرش در واقع اقداماتي جهت پاك كردن فرش ميباشد قاليشويي معتبر در مشهد بطوري كه شفافيت و درخشندگي و وضوح رنگ هاي قالي مانند روز او‌لين خواهد شد كه آن را خريداري نموده ايد.

به سفارش كارشناسان قاليشويي يك‌سري طريق پايين سفارش ميشود:

ضمن اينكه پيشنهاد مي گردد قاليشويي فرش ها به نحوه هاي مردن با دستگاه هاي مكانيزه در افرا، فرش ها برق انداخته مي‌گردد البته طريق هاي خانگي كه به فرش شما آسيبي نزند را درين نوشته‌علمي با هم مي‌خوانيم.

در آغاز به يكسري طرز سهل وآسان و اثرگذار درخشان كردن فرش در خانه اشاره ميكنيم:

تجمع گرد و خاك بر روي فرش و نفوذ در الياف منجر كدر شدن رنگ و افت زيبايي فرش مي گردد از اين رو جارو كشيدن تروتميز فرش توصيه ميشود چون علاوه بر محافظت تميزي ظواهر و زيبايي آن نيز مراقبت مي گردد.
در شكل وجود هرگونه لكه اعم از رنگ، آدامس (تزكيه لكه آدامس از فرش)، روغن، چاي و قهوه، لكه خون، نوشيدني و… نسبت به زدودن لكه ها با دقت به اشكال طريق هاي لكه گيري هر چه سريعتر مبادرت نمائيد چون با سپري شد فرصت لكه به بافت و رنگ فرش زخم ميرساند.گهگاه بعداز حذف لكه آن بخش از فرش پر‌نور خيس به لحاظ ميرسد در‌اين‌صورت سطح فرش را بوسيله پارچه اي مرطوب شستشو دهيد.مخلوط آب ولرم، سركه سپيد و جوش شيرين براي اكثر لكه ها پاسخ ميدهد.
لكه بر هاي شيميايي نيز در حالتي كه طبق راهبرد و اصولي به كارگيري گردند صد در صد موءثر مي باشند.
به وسيله يك برس دستي گرد و خاك و پرز هاي مازاد نشسته بر روي حاشيه هاي فرش را منزه فرمائيد.
در صورتي قصد برق پرتاب كردن فرش با شامپو فرش را داريد قبلا مبادرت فرش را عالي جارو بكشيد اما مخلوط آب، شامپو فرش و شامپو تخم مرغي بي آلايش نيز فوق العاده ميباشد و به اين خواسته مجموع سطح فرش را يكپارچه شامپو بزنيد و بعداز اتمام شغل باقي‌مانده مواد را با يكدست پاك از روي فرش گردآوري نماييد تا فرش كم آب گردد.
محلول هاي موردنياز براي درخشان كردن فرش
برخي راه‌هاي رايج و بسيار اثر گذار در ايجاد كرد محلول هاي خانگي جهت درخشان كردن فرش در خانه:

جوش شيرين: جوش شيرين را با كمي آب ادغام نماييد و روي فرش اسپري كنيد و بگذاريد يكسري ساعت بماند آنگاه روي فرش را جاروبرقي بكشيد اين محلول بسيار اثر گذار جهت درخشان كردن فرش دستباف ميباشد.


محلول آب گرم و صابون خانگي مايع: به وسيله يكدست نخي پاك فرش را با محلول آب گرم و صابون خانگي مايع شستشو داده و آن‌گاه يك حوله كم آب را بر روي سطح فرش بكشيد.
محلول صابون خانگي ، آب گرم و سركه: با مخلوط يك قاشق صابون خانگي در يه خرده آب گرم و افزودن يك چهارم قاشق چاي خوري سركه به آن يك محلول فوق العاده حاذق جهت درخشان كردن فرش دستباف و ماشيني سواي شستشو فراهم فرماييد.
برف: برف به جهت آمونياك مو جود در آن يك مخلوط مطلوب جهت برق پرتاب كردن فرش سواي شستن ميباشد كه گرد و غبار فرش دستباف را تماما از ميان مي‌برد.
لكه بري لكه آب ميوه و درخشان كردن فرش به وسيله خمير دندان: خميردندان فاقد وايتكس را بر روي يك مسواك بزنيد و بر روي لكه آب ميوه بكشيد.
لكه بري لكه خون: نخست روي لكه كمي آب ريخته تا خون از فرش خارج بيايد و آن‌گاه بوسيله حوله و يا اين كه دستمال نخي پاك آب مازاد فرش را بگيريد.
لكه بري لكه جوهر: يه خرده شير را با پودر ذرت مخلوط فرمائيد تا موقعيت خميري پيدا نمايد و به وسيله يك مسواك خمير را روي لكه جوهر به آرامي بكشيد و بعداز اينكه خمير كم آب شد آن را بتراشيد در‌اين‌صورت‌ لكه از دربين مي‌رود و فرش شما درخشان و منزه شود.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۴:۲۸ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)