پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

دلایل پوسیدگی قالی ها

مهم‌ترین و بزرگترین انگیزه پوسیدگی فرش ، رطوبت میباشد که به شیوه های متعدد قالیشویی معتبر در مشهد در فرش نفوذ کرده و نخست الیاف فرش را سست و ضعیف میکند و وقتی که فرش را برسی می کنید پوسیدگی گردیده و راه‌حل ای جز تعمیر آن به وسیله قالیشویی نیست.
مجموعاَ نفوذ آب و رطوبت در فرش به ندرت سبب ساز بروز خسارات جبران ناپذیری بر روی فرش میشود که به عنوان مثال می شود به پوسیدگی، مشکل رنگ ها و بیدزدگی اشاره نمود. نقش مخرب رطوبت بر روی فرش های دستبافت نسبت به فرش های ماشینی بیشتر میباشد چرا‌که نفوذ رطوبت به فرش دستبافت علاوه بر پوسیدگی می‌تواند موجب زمار (قاطی شدن رنگ های فرش دستبافت) و همینطور پرورش کپک و قارچ و بیدزدگی بر روی فرش دستبافت گردد.در پی به مواقعی که باعث پوسیدگی فرش می‌شوند اشاره گردیده‌است.

ریختن آب و مایعات بر روی فرش
وقتی که آب یا این که مایعاتی بر روی فرش میریزد مهم‌ترین و اولی عمل این میباشد که رطوبت ساخت گردیده را سریعا از روی فرش بردارید . که‌این کارا می‌توانید بوسیله یک قاشق جاری ساختن دهید طوری که قاشق را در سمت خاب فرش بکشید و رطوبت و مایع ریخته گردیده را تا حد قابلیت و امکان گردآوری نمائید. بعد از آن بوسیله یکپارچه آب گیر نصیب مرطوب را بهتر بکشید و در انتها هم برای سفت کاری و کم آب کردن بی نقص ازحرارت سشوار به کار گیری نمایید.

قرار تصاحب کردن فرش در جای هایی که احتمال رطوبت در آن بخش ها زیاد خیس میباشد:
مثلا این جای ها میتوان به پنجره ، شوفاژ ، جلوی درب گرمابه و توالت اشاره نمود.

شستن خطا فرش
به کار گیری زیاد از ماده شوینده اسیدی مثل آبژاور و سولفید در شستشوی فرش به شدت هر چه تک تک خیس موجب پوسیدگی جبران ناپذیر فرش می‌شود.

کم آب کردن غیر اصولی فرش ها
مبرهن میباشد بعداز شستشو جهت پرهیز از پوسیدگی و بوی بد در فرش، فرش های بایستی به طور کامل ابگیری و کم آب شوند. در حالتی‌که به هردلیلی فرش تماما کم آب نگردد، نم جانور درفرش کم کم منجر پوسیدگی فرش می‌گردد.

فشار
داخل شدن فشار بیش تر از حد و زمانبر بازه زمانی بر روی فرش ( مثل قرار دادن اجسام سنگین بر روی قالی) منوط به اینکه رطوبت نفوذ کرده‌با‌شد می‌تواند یکی انگیزه های پوسیدگی فرش باشد . ولی فشار وارده بر فرش به خودی خویش موجب بیدزدگی فرش های دستبافت می شود.

نحوه های ترمیم پوسیدگی فرش
به شما صاحبین فرش های ماشینی و دستبافت پبشنهاد می کنیم به طبع هرچند وقت یکبار تماما پشت فرش را نظارت فرمائید و چنانچه گزینه مشکوکی از پوسیدگی فرش که در مبحث بعدی کاملا ذکر می کنیم بتوانید پوسیدگی را تشخیص دهید و هرچه سریع خیس در سمت و سوی ترمیم آن مبادرت فرمائید. انگیزه اینکه پشت فرش را می بایست برسی فرمائید این میباشد که فقط تشخیص اینکه یک فرش پوسیده میباشد یا این که نه فقط ازپشت آن میتوان متوجه شد.
در شرایطی‌که پشت فرش را برسی کردید و متوجه بخش سیاهی شدید بایستی روی آن بخش بیشتر حساس گردید زیرا ممکن میباشد آن بخش پوسیده گردیده باشد.
کلیه فرش های پوسیده ممکن میباشد بوی رطوبت نداشته باشند و ممکن میباشد فرشی پوسیده باشد البته از خودش بوی رطوبتی ساطع نکند. در حالتی‌که در منطقه پوسیدگی فرش بوی رطوبت زننده ای به مشامتان خورد و در صورتیکه این رایحه مداوم بود می تواند از انگیزه پوسیدگی فرش باشد. معمولا در حیطه ای از فرش که پوسیدگی فیس می‌دهد ، بافت و الیاف آن حیطه به طور کامل سست می باشند طوری که در حالتی که دست خویش را در آن حوزه‌ فشار دهید خودتان متوجه خواهید شد. در شرایطی‌که که بافت های محیط حیطه پوسیده ابدا این سیرتکامل نیستند و از استحکام بالایی برخوردارند.

یک کدام از مهم ترین این اقدامات و لازمات در هنگام مواجه شدن با فرش پوسیده، شیوه روی هم گذاشتن فرش میباشد .
یعنی شخص بعد از اینکه متوجه شد فرش در گیر پوسیدگی گردیده‌است می بایست هرچه سریع خیس فرش را به رفوگر دارای تخصص قالیشویی بسپارد.
ولی اینکه فرش را چه گونه و با چه تکنیکی عده نماید که فرش پوسیده بیشتر جراحت نبیند بسیار آیتم مهمی میباشد.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۸:۲۷ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)