پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي .

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

نحوه شستشوي موكت نمدي

موكت هاي نمدي از ديرين ترين كفپوش هاي منازل مي‌باشند قاليشويي معتبر در مشهد ما درين نوشته‌ي علمي تعدادي راه حل كليدي جهت شستشوي موكت هاي نمدي در خانه ارائه مي‌دهيم:

1-پودر ذرت: يك پيمانه پودر ذرت را با يك پيمانه بوره و يك دوم پيمانه جوش شيرين مخلوط نمائيد و روي فرش بريزد در حال حاضر با كشيدن يكدست مرطوب روي فرش آن را منزه فرماييد و پس از اينكه كم آب شد از جاروبرقي به كار گيري نمائيد.

2-پراكسيد هيدروژن: با ريختن اين ماده لكه بر بر روي موكت نمدي همه لكه هاي پروتئين و خون تميز خواهند شد.

3-بخار: ميتوانيد از تركيب آب و سركه در درون دستگاه بخار پر نمك فايده ببريد.

4-نمك: سركه و نمك را تركيب فرماييد و به طور خمير درآوريد و روي لكه ها بريزيد بعد دستمال مرطوب را روي محل متبوع بماليد و پس از كم آب شدن جاروبرقي بزنيد.

5-جوش شيرين و سركه: پودر جوش شيرين را روي لكه موكت بريزيد و آن گاه سركه سپيد را اضافه نماييد درحال حاضر يك دستمال با توان جذب بالا را روي موكت بكشيد تا سركه را جذب نمايد بعداز اينكه آن قسمت كم آب شد به وسيله جاروبرقي مانده جوش شيرين را عده فرماييد.

جهت لكه هاي تبارك خيس صرفا كافي ميباشد كه جوش شيرين را روي موكت بپاشيد و بعداز نيم ساعت جاروبرقي بزنيد.

فرآورده موكت نمدي چه خصوصيت دارااست؟
ساختار موكت نمدي از الياف پروپيلن، پلي اتيلن، پلي استر و يا اين كه پشم مي باشد.

نكات اساسي درباره با شستشوي موكت نمدي در خانه
موكت را در سوي خواب الياف بشوريد‌.
لكه هاي مايع را بوسيله يك حوله كتان كه روي لكه مي‌گذاريد عده فرماييد.
جهت زدودن لكه دوده در موكت تيره رنگ نمدي از پاشيدن نمك روي لكه سود ببريد.
روي قسمت‌هايي از موكت كه بر اثر شي ءها سنگين مانند مبل پرز هايش خوابيده و گود گرديده يكسري قاشق آب گرم بريزيد و بعداز يك ساعت بر روي آن برس قابل انعطاف بكشيد.
روغن روي موكت را در آغاز با قاشق گردآوري فرماييد و پارچه سفيدي روي محل قرار دهيد و اتو را با حرارت نادر روي آن بكشيد.
پودر ماشين لباسشويي نيز منجر زبر شدن و كم آب شدن سطح موكت مي شود.
در صورتيكه حيوان‌ها خانگي داريد پيش از ورود آن‌ها به درون منزل نسبت به نظافت كردن پاهاي آنان مبادرت نمائيد.
آيا از سرويس ها قاليشويي جهت شستشوي موكت نمدي استعمال كنيم؟
جهت شستشوي فرش ماشيني و موكت هاي نمدي عالي ميباشد از آب سرد استعمال شود و شوينده هاي ملايم و رقيق اصولي خيس ميباشد.
هيچ وقت نبايد جهت شستشوي موكت هاي نمدي از برس قاليشويي استفاده نمود چون اين فعاليت موجب زخم به نمد ميشود فقط كافي ميباشد با دست و شامپو‌ فرش رقيق گرديده نمد را بشوييد.
چلاندن و يا اين كه آويز نمد جهت كم آب شدن نادرست ميباشد در فيض موكت نمدي را در سطح صاف و يا اين كه شيبدار پهن فرماييد تا صورت اش را از دست ندهد.
در صورتي‌كه اين اصول را رعايت فرمائيد موكت و فرش نمدي تا يكسري سال وخيم نميگردد.
در هر شكل چنانچه قابليت شستشوي موكت نمدي اتان را در خانه نداريد مي‌توانيد به قاليشويي آنلاين افرا رجوع نماييد و از سرويس ها شستشوي موكت منفعت ببريد.
در بعضي مورد ها حتي نيازي به جابجايي كفپوش به محل قاليشويي وجود ندارد و عمليات شستشوي موكت و تميزكاري در محل و با دستگاه منحصربه‌فرد جاري ساختن مي گيرد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۴:۵۴ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

استفاده از حلال ها مناسب

براي تزكيه لكه آدامس از روي فرش يا اين كه موكت مانند قاليشويي معتبر در مشهد تزكيه لكه اسباب و اثاث آرايش و پيرايش از فرش ميتوانيد از حلال هاي جانور در بازار نيز به كار گيري كنيد.

مجموعاَ حلال مهم آدامس، تترا كلريد كربن است.

حلال ها لكه ها را سريع خيس منزه مي كنند. حلال را بر روي آدامس اسپري فرماييد.

ولي اينجا نيز مانند به كار گيري از روغن بايد در آغاز از عدم جراحت حلال به بافت فرش مطمئن شويم.

بعداز اسپري كردن حلال بر روي آدامس پنج يا اين كه ده دقيقه حوصله نماييد تا محلول به ساختار آدامس نفوذ كند.

بعد از آن با استعمال از كارد، آدامس را از روي فرش برداشته و در غايت محل لكه را شستشو و آبكشي كنيد.

سركه هم حلال قابل قبولي براي تزكيه لكه آدامس از روي فرش يا اين كه موكت است. مي‌توانيد از سركه به مكان يخ براي محكم كردن آدامس به كار گيري فرماييد.

پاره اي سركه كه عالي ميباشد پيش از به كارگيري پاره اي گرم گرديده باشد را بر روي لكه آدامس بريزيد.

بعد با نوك يك كارد آدامس را از محل غير وابسته نمائيد در انتها محل لكه را آبكشي نمائيد تا بوي سركه روي فرشتان باقي نماند. همين كار را ميتوانيد با نصف يك ليموي ترش نيز ايفا دهيد.

به كارگيري از روغن
از روغن نيز براي معدود كردن ضخامت آدامس ميتوانيد استعمال فرمائيد. نكته حائض اهميت در به كارگيري از روغن يقين از عدم جراحت زدن آن به فرش شما است كه براي اين فعاليت عالي ميباشد پيش از به كار گيري از آن يك تيكه از فرش را با روغن آزمايش فرمائيد، در‌صورتي‌كه روغن به بافت فرش آسيبي نزد ميتوانيد از روغن استعمال نمائيد. در آغاز يك دست پاك را به روغن آغشته كنيد توصيه مي شود از روغن اكاليپتوس يا اين كه زيتون و يا اين كه از كره روغن زميني در لكه برداري از فرش به كار گيري نمائيد.

آن‌گاه دستمال آغشته به روغن را بر روي لكه آدامس روي فرش بماليد. آن گاه با استعمال از يك جسم تيز مانند كارد آدامس را از روي فرش جداگانه فرمائيد. در پايان نيز محل لكه را عالي آبكشي كنيد تا ذرات مانده به طور كامل تميز شوند.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۱:۳۷ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

پاك كردن لكه مداد شمعي و ماژيك از روي فرش

با يقين در صورتيكه در خانه خويش طفل خردسال داشته باشيد  قاليشويي معتبر در مشهد به احتمال زياد با لكه هاي قلم شمعي يا اين كه ماژيك بر روي فرش واكنش نموده ايد. شايسته ترين رويكرد براي خودداري از ساخت و ساز اينگونه لكه هايي، پيشگيري از به وجود داخل شدن آنهاست. درصورتي كه در منزل فرزند خردسال داريد مي‌توانيد با پهن كردن يك دست پايين فرزند خويش از ساخت‌و‌ساز لكه هاي ماژيكي و خودكار شمعي دوري نمائيد. البته در صورتي به هر دليلي اين لكه ها در فرش شما ساخت و ساز شد، نگران نباشيد راهكارهايي براي تزكيه لكه هاي ماژيك و قلم شمعي از روي فرش وجود داراست.

از الكل استـفاده كنـيد.

براي تزكيه لكه هاي ناشي از ماژيك و قلم شمعي مي‌توانيد از الكل به كار گيري فرمائيد. در آغاز پنبه اي را با الكل آغشته كنيد و پنبه را روي راءس لكه قرار دهيد اعتنا داشته باشيد كه اصلا نبايد پنبه را روي لكه مالش بخشيد و يا اين كه پنبه را به خارج بخش هاي لكه كشاند. پنبه الكي را به بازه نيم ساعت روي لكه قرار دهيد بهتر ولي ممكن ميباشد درين مسافت الكل از روي پنبه بپرد كه مايحتاج ميباشد در فواصل وقتي مطلوب پنبه را مجددا به الكل آغشته نمود و مجدد ان را روي لكه قرار دهيد. بعداز سپري شد نيم ساعت پنبه را برداشته و به سطح لكه نگاه نماييد. در‌حالتي كه هنوز لكه ماژيك يا اين كه قلم شمعي روي فرش وجود دارااست مجدد اين شغل را تكرار نمائيد درصورتي كه سطح فرش از لكه منزه گرديده است، محل لكه را با يك اسفنج منزه و مكان لكه را تميز نمائيد.

 

حلال مطلوب براي تزكيه لكه ماژيك و خودكار شمعي از روي فرش
يكي حلال هايي كه معمولا براي تزكيه لكه ماژيك بر روي فرش استعمال مي كنند، سركه سپيد ميباشد. در صورتي الكل در خانه نداريد، كل فرآيند مذكور در بخش بالا را ميتوانيد با سركه سپيد اجرا دهيد.

حلال سركه سپيد به كارگيري نمائيد.

 

يكي‌از ديگر از حلال هاي مطلوب، آبليموي جديد است.مانند تزكيه لكه اثاثيه آرايش و پيرايش از فرش كه چرب ميباشد، در آغاز پاره اي آبليمو روي لكه ماژيك بريزيد و يك حوله پاك و كم آب روي لكه بماليد تا لكه محو گردد بعد محل لكه را آبكشي نمائيد. براي آبكشي عالي ميباشد يك پياله يا اين كه لگن ذيل بخش لكه قرار داده و از بالا روي آن آب بريزيد تا فرش به طور كامل منزه و پاك خواهد شد.
در صورتي‌كه فرش شما پر‌نور ميباشد، عالي ميباشد محلولي از نصف آب و نصف آبژاور تهيه و تنظيم نمائيد و با يك مسواك آن را روي لكه خودكار شمعي يا اين كه ماژيك روي فرش، بماليد. در انتها نيز محل لكه را كاملا آبكشي كنيد.
از ساير حلال هاي مطلوب جهت برطرف نمودن لكه ماژيك و قلم شمعي از روي فرش مي شود به كرم تصحيح، آئروسل اسپري و شوينده هاي منحصر جوهر اشاره كرد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۹:۵۲ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

روش هاي برطرف كردن زردآب فرش

ادغام نمك و سركه سپيد

تور پرده را به تركيب دو قاشق نمك و دو قاشق سركه سپيد قاليشويي معتبر در مشهد و يك پارچ ونيم آب آغشته فرمائيد و روي فرش بكشيد.
به كارگيري از شوينده هايي با خواص اسيدي ذيل: ماده شوينده را درون آب ولرم بريزيد و به وسيله يك اسفنج ادغام را روي بخش هاي رنگ زرد گرديده فرش بماليد و در هواي آزاد فرش را كم آب كنيد.
تركيب جوش شيرين و سركه

يك تور را به محلول ۲ قاشق سركه و ۲ قاشق جوش شيرين و يك پارچ و نيم آب آغشته فرمائيد و روي بخش هاي زرد رنگ فرش و حتي ريشه هاي فرش بكشيد.
استعمال از شامپو فرش

شامپو را مطابق با اندازه هاي نوشته شده با آب ادغام فرماييد و آن را بهتر هم بزنيد تا كف نمايد آن گاه كف را با اسفنج برداريد و روي بخش هاي زرد رنگ فرش بماليد و بگذاريد فرش تماما كم آب گردد.
به كار گيري از پارچه نمدار

يك دست پاك مرطوب را روي بخش هاي زردرنگ فرش بكشيد.
صابون خانگي رختشويي

بعد از تر كردن بخش زردرنگ گرديده صابون خانگي را روي آب بماليد و آبكشي نمائيد آنگاه بوسيله يك حوله كم آب محل تر را كم آب فرماييد.
همان طور كه بيان شد سه نكته ي غبارگيري، شوينده مطلوب و آب گيري اصولي به شما در عدم زرد رنگ شدن فرش بعد از شستشو امداد خواهند كرد؛ ولي در شرايطي‌كه زردي فرش شما به قدري زياد باشد كه با اين روشهاي خانگي برطرف نشود سپردن قالي ها به كارگاه قاليشويي شايسته ترين راه‌حل است.
در سوله قاليشويي افرا فرشها درون آب گيرهاي سانتريفوژهاي مالامال اقتدار قرار مي‌گيرند و با چرخش سريع ديگ و ضابطه فراروگريز از راس همه آب فرش تخليه ميشود به اين ترتيب با خيال و خاطر راحت شستشوي فرش هاي ارزشمند و حساس خويش را به افرا سپاريد

در صورتيكه در شستشوي كليه اشكال فرشهاي ماشيني يا اين كه شستشوي فرشهاي دستباف از طريق هاي نادرست آبگيري سنتي استعمال نمايند فرش ها مبتلا زردي و بوي بد ميشوند معمولاً فرش هاي ديرين و قالي هاي دستباف حساس خيس مي‌باشند.
در كل نقش مخرب رطوبت در فرش هاي دستباف نسبت به فرش هاي ماشيني بيشتر ميباشد چون نفوذ رطوبت به فرش دستباف علاوه بر پوسيدگي منجر مخلوط رنگهاي فرش مي شود.
براي آزمايش ثبات رنگي فرشتان يك دست تر را روي فرش بكشيد در شرايطي كه پارچه رنگ گرفت يعني احتمال زردآب فرش و يا اين كه به هم ريختگي رنگ هايش وجود دارااست و بايستي شستشوي آن را به قاليشويي بسپاريد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۶:۴۶ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

نحوه پاك كردن لكه خون از فرش در قاليشويي

گهگاه لكه خون كم آب گرديده در فرش مقاومت بيشتري پيدا مي نمايد، قاليشويي معتبر در مشهد حتي به جايي ميرسد كه ديگر لكه منزه نمي‌شود و بعضي وقتها سعي براي تزكيه لكه خون از فرش سبب به توسعه خون در سطح گسترده تري از فرش مي گردد كه با اين اوصاف تزكيه لكه هاي خون در قاليشويي گزينش مطلوب تري ميباشد.

در مرحله لكه برداري از فرش در قاليشويي در آغاز فرش محاسبه ميشود و فرآورده آن نظارت مي گردد و آن‌گاه عمليات لكه زدايي شروع مي شود.

بعداز تشخيص لكه،لكه برداري با دستگاه قاليشويي و مواد شستشو منحصر به فرد اعمال مي گردد.

و در تكان از كناره لكه به سمت راءس رعايت ميگردد و آن گاه شست و شوي دوباره محل لكه با آب اجرا مي شود و در انتها دريافت كردن آب جان دار در فرش بعد از لكه گيري ميباشد.

در قاليشويي با به كارگيري از دستگاه آبگير لوله اي بوي نامطبوع نتايج از خون زدوده ميگردد.

با سپردن فرشي كه آلوده و كثيف به خون گرديده‌است به قاليشويي روش درست حفظ فرش را رعايت كرده ايم و همچنان به ارتفاع قدمت فرش اضافه كرده ايم در مواقعي كه خودمان براي پاك كردن لكه در خانه عملكرد كرديم اما متاسفانه قسمتي از قالي كمرنگ يا اين كه بور شد قاليشويي با به كار گيري از تكنيك رنگرزي قلمكاري مي‌تواند فرش را نجات دهد

تزكيه لكه خون از فرش به عبارتي لحظه كه لكه خون جديد ميباشد، ميتوان بيان كرد بسيار بي آلايش ميباشد بلكه با دستمال نم دار يا اين كه اسكاج كف دار به عبارتي بخش را ميتوان منزه كرد و با يه خرده آب سرد روي آن تماما نجاست را از روي آن تميز كرد.

اما نقص‌ لكه خون كم آب گرديده باقيمانده روي فرش ميباشد كه بعضي عقيده دارا هستند كه لكه خون كم آب گرديده روي فرش هيچ گاه تميز نمي‌شود البته راهكارهايي براي آن وجود داراست.
از معمولي ترين اقدامات اين ميباشد كه ميتوانيد پارچه اي را مقداري به سركه سپيد فارغ از رايحه آغشته نماييد بر روي فرش بكشيد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۷:۰۰ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

خشكشويي مبلمان با دستگاه بخارشوي در محل

در شرايطي كه مي‌خواهيد روكش مبل دقيق، قاليشويي معتبر در مشهد مبلمان پارچه اي يا اين كه تشك مبل را طبق اصول بهداشتي پاك فرماييد، بخارشوي شايسته ترين وسيله براي شستشوي مبلمان در خانه است. بخارشوي به جز لكه ها، چربي ها، باكتري ها، كپك ها و ويروس ها و ذرات گردو غبار را نيز از روي مبل منزه مي كند.
در آغاز مبل را جارو برقي بكشيد مطمئن گرديد كه از رمز جارو برقي استعمال نماييد كه متناسب با روكش مبلي باشد كه در درحال حاضر پاك كردن مي‌باشيد.

مطمئن گرديد كه با راز جارو برقي غلط نباشد كه ممكن ميباشد به پارچه زخم بزند يا اين كه پارچه را لكه نمايد.

در صورتي‌كه لكه مشخصي بر روي روكش مبل ميباشد، تميز كننده لكه روكش مبل را بر روي آن اسپري نماييد.

بگذاريد منزه كننده بر روي مبل بماند تا لكه را از در ميان غالب شود.

بستگي به نوع تميز كننده اي كه استعمال مي‌كنيد، مقدار هنگامي كه بايستي بر روي لكه بماند فرق مي نمايد البته مي بايست حدود 3 تا 5 دقيقه بر روي لكه بماند.

بعد از آن آن حوزه‌ را با پارچه قابل انعطاف كم آب فرمائيد.

به عنوان مثال سرويس ها در خانه قاليشويي افرا خشكشويي مبلمان در محل هست كه با تضمين و اصولي ترين وضعيت اعمال ميگردد.

 

ارزش خشكشويي مبل در خانه
ارزش خشكشويي مبلمان در خانه طبق نرخي كه اتحاديه در حيث گرفته ميباشد مشخص و معلوم مي‌شود:

مبلمان به صورت معمول 7 نفره مي‌باشند كه ارزش نرمال مبلمان 7 نفره فارغ از تشك دوبل 152/000 تومان با حق خدمت است و هر تشك و كوسني كه به هر كدام اضافه مي گردد ، هر يك 6000 تومان به ان اضافه مي‌گردد.

هر صندلي اضافه براي شستشو اضافه گردد ، هرمورد 11/000 تومان به ان اضافه مي‌گردد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر بها قاليشويي به پيوند تعرفه ها رجوع‌كنيد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۶:۵۸ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

مراحل راه اندازي قاليشويي

هر كسب و كاري پيش از آغاز نياز به پژوهش ها و تجربيات خاص خويش را داراست.

پيش از هر چيز در شرايطي‌كه تمايل به راه‌اندازي قاليشويي قاليشويي معتبر در مشهد را داريد بايستي خودتان را از نظر شخصيتي و قدرت جسمي و روحي بررسي نمائيد.

شغل قاليشويي نيازمند فشار فعاليت زياد فيزيكي و ساعت‌ها كاري دوازده ساعت در روز ميباشد از طرفي بايستي اقتدار مورد نياز در سرويس رساني با مشتريان را داشته باشيد.

در مرحله بعدي بايستي گنجايش شهر يا اين كه حوزه‌ خويش را آيتم محاسبه قرار دهيد.

و همينطور سرويس ها قاليشويي نظير رفوگري فرش، مداد زني و شستشوي فرش هاي دستباف هم در لحاظ بگيريد.

عواملي زيرا تراكم جمعيت، اقتدار مالي عموم، آب و هواي حوزه‌ ، اعتقادات مذهبي و …را قطعا مي بايست مدل و سنگين نمائيد.

آن گاه بايد نسبت به دريافت مجوزهاي مورد نياز از اتحاديه و سازمان هاي مربوطه مبادرت مربوطه صورت بپذيرد.

درحال حاضر نوبت به تعيين جاي مطلوب جهت قرار دريافت كردن قاليشويي ميباشد.

جهت گزينش جاي قاليشويي مي بايست به عواملي مانند قانون ها شهري آن حيطه، سيستم فاضلاب، مسائل زيست محيطي، آلودگي صوتي و… دقت نمود.

معمولا قاليشويي ها در جاي هايي با مسافت مطلوب از بافت شهري قرار ميگيرند و دفترها گوناگوني در درون شهر دارا‌هستند.

اخذ تاييد صلاحيت كسب قاليشويي
همان طور كه اشاره گرديده يكي فرايند فعال‌ساز‌ي قاليشويي اخذ مجوز كسب است.

جواز احداث قاليشويي از روش سايت سازمان صنعت و معدن و بيزنس هر استان قابل اخذ است.

مهمترين سند لازم، اخذ تاييديه از شهرداري، سازمان گوشه و كنار زيست هر استان يا اين كه بخشداري يا اين كه فرمانداري و يا اين كه دهداري ميباشد.

از ساير مدارك ديگر براي اخذ تاييد صلاحيت كسب قاليشويي مي شود به اصل و اسكن شناسنامه و كارت ملي، اگهي تصويب كمپاني و اساسنامه و مدرك عدم سوء پيشينه و عدم اعتياد براي خانم ها و اقايان اسم پيروزي.

 

هزينه فعال سازي قاليشويي
هر كسب و كاري مخارج خاص خويش را دارااست.

هزينه تصويب كمپاني،اخذ تاييد صلاحيت هاي مربوطه جزو او‌لين هزينه ها ميباشد.

به علاوه بايستي قطعه زميني در نزديكي بافت شهري با مساحتي مطلوب يا اين كه بخريد يا اين كه اجاره نمائيد.

بعداز مخارج نخستين بايد هزينه هايي ديگري زيرا هزينه خريد ماشين آلات را در لحاظ گرفت.

گزينش ماشيني الات به آب و هواي حوزه‌ بستگي دارااست.

دستگاه هايي مانند :

هيتر گرمخانه
پوليشر خودكار
دستگاه نازل آب
آبگير لوله اي فرش
كابل گردآوري كن فلت
از لازمات اصلي هر قاليشويي هستند.

هزينه انرژي نيز به عنوان مثال هزينه هايي ميباشد كه نبايد ناديده گرفته خواهد شد، هويدا ميباشد دستگاه هاي قاليشويي نياز به برق دارا هستند و شستشوي فرش ها به اب فراوان احتياج دارااست. يكي هزينه ها مهم در احداث قاليشويي هزينه بيمه ميباشد.

هم اينگونه بايد هزينه استخدام نيروي كار وكارگران را نيز به ليست هزينه ها خاطر نشان كرد. با اعتنا به مخارج مذكور، بايستي پيش از هرگونه اقدامي گنجايش شهر و ناحيه خويش را به طور ظريف آيتم محاسبه قرار دهيد. مثلا احداث قاليشويي براي شهرهاي كوچك كه جمعيتي ذيل پنجاه هزار نفر را دارا‌هستند، مقرون به صرفه نمي‌باشد.

گزينش نام مطلوب براي قاليشويي
تعيين اسم براي رشته و بيزنس يكي مهم‌ترين اقدامات ميباشد.

اسم مطلوب در واقعيت مارك شما به حساب آورده مي شود.

به اين ترتيب بايستي در تعيين اسم اعتنا نمود. معمولا در صنف قاليشويي، اشخاص از اسم خانوادگي خويش استعمال مي كنند.

در مقررات تصويب شركت هاي بايستي، اسم گزينش گرديده فارسي باشد و يا اين كه در تمدن دهخدا آمده باشد.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۷:۴۱ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

روش ها ترميم و رفع سوختگي فرش

سوختگي در فرش قادر است سازه به دلايلي قاليشويي معتبر در مشهد مختلفي ازجمله سوختگي ناشي از قابلمه داغ، زغال، سيگار، اتو، شمع و…واقعه بيفتد.

درپي به طرز هاي ترميم سوختگي فرش در اثر عامل ها متعدد مي‌پردازيم:

ترميم سوختگي فرش ماشيني ناشي از قابلمه داغ:

سوختگي هاي ناشي از قابلمه داغ معمولا به زرد در مي‌آيند درين طرز ميتوانيد نوك پرزهاي سوخته فرش را با قيچي كوتاه نموده و يه خرده پرز هم رنگ با نصيب سوخته گرديده از جايي ديگر فرش جداگانه نموده و در محل پرزهاي كچل گرديده با چسب بچسبانيد.

ترميم سوختگي فرش ماشيني ناشي از اتو:

سوختگي ناشي از اتو معمولا پرزهاي فرش را در يك طرف خوابانده و زرد بر روي فرش به جا مي گزارد. در‌صورتي‌كه سوختگي سطحي باشد ميتوانيد يك پياز را به دونيم فرماييد و روي محل سوختگي قرار دهيد و بعداز مدتي محل سوختگي را با آب سرد بشوريد. درصورتي كه سوختگي عميق باشد مي‌توانيد براي ترميم آن از سرويس ها قاليشويي ها به كار گيري نمائيد.

ترميم سوختگي فرش ماشيني ناشي از شمع:

در شرايطي‌كه شمع داغ برروي فرش سرازيرشد سريعا بايستي مبادرت نمائيد. نخست توسط يك دستمال يا اين كه پارچه كتاني محلول آب گرديده شمع را كم آب فرماييد. اصلا دستمال را روي فرش مالش ندهيد و صرفا دستمال را در سمت كم آب نمودن مايع شمع با فشار روي محل متبوع جنبش دهيد. ميتوانيد محل لكه را با محلول ريكا و آب تميز فرماييد.
در حالتي كه شمع برروي فرش كم آب گرديده باشد، سوختگي لكه شمع بر روي موكت هاي پرزدار را با يك قاشق بتراشيد بعد روي لكه پارچه سپيد قرار داده و روي آن را با حرارت نادر اتو فرماييد هنگامي كه موم تماما جذب شد دستمال را برداريد.

 

طرز ارائه سرويس ها قاليشويي افرا در قبال رفع سوختگي فرش
طرز هايي كه در ابتدا بيان شد ، طرز هاي خانگي براي برطرف كردن ايراد سوختگي ميباشد ، يعني در لحظه اي كه‌اين حادثه ميافتد شايسته ترين فعاليت براي برطرف كردن قادر است موردها بالا باشد اما در‌صورتي‌كه كه ايراد عميق باشد در سوله هاي قاليشويي با سرويس ها رفوگري فرش و پرداخت فرش با پرز كندن از جاهاي ديگر فرش سعي در برطرف كردن بدون نقص اختلال سوختگي ميكنند اما اين نكته را بدانيد كه در شرايطي‌كه كه سوختگي عميق باشد پس از رفو فرش شما نازك ميگردد و يااينكه ممكن ميباشد تماما برطرف نشود.

و در موقعيت كلي بستگي به نوع سوختگي و تار و پود هاي محصول فرش شما دارااست.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۰:۵۷ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

قاليشويي سنتي بهتر است يا اتوماتيك ؟

قاليشويي از قديم به ويژه در روزها عيد نوروز جزو سنت هاي سابق ايرانيان بوده ميباشد. قاليشويي معتبر در مشهد در پيشين اي خير چندان به دور كه عموم در منزل هاي حياط دار سكونت داشتند و مخارج آب و مواد شستشو آنچنان نبود، اكثر عموم بصورت سنتي و دستي به شستشوي فرش هاي خويش مي پرداختند.

در مقابل امروزه ايرادات معاش آپارتماني و مخارج سرسام آور معاش و نبود وقت كافي ، عموم را بر آن واداشته تا جهت شستشوي فرش هاي خويش از سرويس ها قاليشويي ها سود بگيرند. واضح ميباشد كه شستشوي فرش ها در قاليشويي ها به وسيله دستگاه هاي قاليشويي خود كار و يا اين كه نصفه خودكار شكل مي‌گيرد.

حالا پرسش اين جاست كه تفاوت سنتي با قاليشويي خود كار چه مي‌باشد و كدام عالي ميباشد ؟

اصولا ، تفاوت هاي بخش اعظمي بين قاليشويي سنتي با اتومات وجود داراست :

كه به عنوان مثال آنان مي شود به مورد ها ذيل اشاره كرد :

به كيفيت شستشو
مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادي و هنگامي
پيرو نوشته ي علمي به جزئيات بيشتري درين خصوص خوا‌هيم پرداخت.

** از‌آنجا كه عموم هراس دارا‌هستند كه فرش هايشان در نحوه خود كار پاره شوند ، دوست دارا هستند طرز هاي سنتي را آزمون نمايند، ولي خوب ميباشد تفاوت هاي آنها را فهم و شعور فرمائيد. **

تفاوت امكانات و دستگاه ها
همانگونه كه اشاره گرديده در طرز قاليشويي خودكار، شستشوي فرش ها توسط دستگاه هاي تك تك خودكار و يا اين كه نصفه اتومات شكل ميگيرد. مجموعاَ فرايند شستشوي يك فرش خاك گيري، ثبت رنگ،لكه برداري، شستشو ، آبگيري و كم آب كردن است كه در فيلم هاي شستشوي فرش مي توانيد ملاحظه كنيد.

شيوه سنتي

در طريق شستشوي سنتي مانند نوع دستي ، بوسيله نيروي كار متصدي اعمال ميگيرد. درين طريق از فرچه خود كار و ماشين شلاق زن خود كار به كار گيري مي كنند به همين سبب ساز شستشوي نصفه خود كار به مراتب سريعتر از شستشوي دستي و سنتي قالي ميباشد.

طريق كل خود كار

در طرز شستشوي كل خود كار، متصدي يا اين كه كاركنان تنها وظيفه انتقال فرش يا اين كه قالي را بر عهده داراست. درين طرز نخست فرش در دستگاه ، شسته مي‌شود كه در حين مسير شستشو، تجهيزاتي مانند شلاق زن خودكار و فرچه خودكار وجود داراست. اين امكانات قاليشويي آب و مواد شستشو را با فشار بالا به فرش مي‌زنند تا فرش به طور كامل شسته گردد و هرگونه آلودگي را از بافت فرش تميز خواهد شد. بعد از مرحله شستشو ، مرحله آبگيري آغاز ميشود كه فرش را درون دستگاه آبگير لوله اي قرار مي‌دهند تا آب قالي تماما خالي شود، آن‌گاه فرش به ياري متصدي به تالار گرما برده مي گردد تا كم آب خواهد شد.

معمولا اكثر اوقات قاليشويي هاي توسعه يافته از دستگاه پرزگير در طي كم آب شدن فرش استعمال مي كنند تا پرزهاي باقي‌مانده روي فرش را از در بين ببرند.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۹:۳۱ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

انواع حشراتي كه درتار و پود فرش زندگي مي كنند

ماهي نقره فام: اين حشره نقره‌اي رنگ بسيار كوچك از ابريشم، قاليشويي معتبر در مشهد كتان و گرد و خاك جانور در فرش تغذيه مي‌نمايد. شكاف شدن در فرش از علائم وجود اين حشره است.
ساس: اين حشره در كناره هاي فرش و يا اين كه لابه لاي تار و پود فرش تخم ريزي و معاش مي نمايد و در صورتي‌كه به موقع نابود نگردد ضرر و زيان متعددي را به فرش ميرساند.
‌ پروانه فرش: اين حشره هاي بسيار ريز قابل رويت نيستند و در پهنا ۵ روز از تخم در ميايند و از الياف فرش آغاز به تغذيه مي‌نمايند.
بيد: اين حشره بسيار خطرناك قوي به نابود كردن ۴۲ كيلوگرم بعداز چهل نسل ميباشد و سبب ساز به بيدزدگي فرش ميگردد. فرش هايي كه براي دوران مجال زمانبر انبار گرديده اند براي پرورش بيد داوطلب به اكانت مي‌آيند و همچنان بخشي از فرش كه دارنده تراكم معدود در رفت و آمد ميباشد مستعد پرورش اين حشره هست.
اين آلودگي ها بر روي شايسته ترين فرش ماشيني هم مي‌تواند تاثير بگذارد. اقدامات احتياطي جهت رويارويي با آلودگي هاي فرش:
۱. جارو كردن فرش
بوسيله جاروبرقي زدن به طور درست و زمان‌اي گرد و غبار و خاك داخل عمق فرش را بيرون فرماييد با اين فعاليت مواد غذايي و دانه هاي ريزي مانند برنج را كه جذب كننده آلودگي حشرات نيز مي باشند از فرش بدور كرده‌ايد.

۲‌‌‌. برطرف كردن رطوبت فرش
فرش هاي مرطوب بستر قابل قبولي براي تخم گذاري حشرات و نشر ميكروب ها ميباشند فرش مرطوبي كه در اثر ريختن مايعات تر گرديده‌است را مي‌بايست در معرض هواي آزاد قرار دهيد.
۳‌‌. اجتناب از انباركردن زمان بر بازه فرشها
در صورتي‌كه فرشي داريد كه به برهه زماني زمانبر در انبار نگه داشته ايد هر از گهگاه آن را پهن فرماييد و جارو بزنيد و از نفتالين جهت نابود كردن حشره هاي آن به كار گيري فرمائيد؛ چون اطراف بدون‌نور و مرطوبي مانند انباري وضعيت را جهت رويش گونه هاي باكتري ها و حشرات فراهم مي نمايد.
۴. از شيوه رفتن با كفش روي فرش پرهيز كنيد
طبق پژوهش ها رسوبات نتيجه ها از كفش ها دارنده ترازو بالايي از باكتريهاي بيماري زا هستند و حتي از بدنه دستشويي نيز آلوده و كثيف خيس ميباشد.
۵‌. شستشوي منظم فرش
شستن منظم فرشها شايسته ترين راه حل جهت محافظت و حفظ از فرش ميباشد.
در قاليشويي افرا با فايده‌گيري از شوينده هاي ماهر و دستگاه‌هاي منحصربه‌فرد گونه هاي فرش و استفاده اشخاص كارشناس همپا با امروزي ترين ابزار آلات روز عالم مبادرت به ماهرانه ترين سرويس ها در حوزه شستشوي فرش و زدودن آلودگي ها مي نمايند.

 

گونه هاي آلودگي فرش
باكتريE.CoLi
اين باكتري از روش مدفوع حيوان ها خانگي بين تار و پود فرش مكان ميگيرد و باعث به بيماري هايي مانند اسهال و بيماري‌هاي تنفسي ميشود از اين رو عده اي كه در منزل از حيوان‌ها خانگي مراقبت مي نمايند مي بايست نسبت به منزه نگه داشتن آراسته فرش آلرژي بيشتري نماد دهند.

باكتري استافيلوكوك اورئوس
بسط اين باكتري از روش تماس بدون واسطه فيزيكي با اشخاص كثيف است و يا اين كه كساني كه اشياء كثيف شان و حتي پوست خويش را به فرش جابجايي مي‌دهند.

باكتري سالمونلا
اين باكتري از روش حيوان‌ها اهلي و يا اين كه وحشي و طيوران ظواهر ميگردد و سبب بيماري هايي زيرا اسهال و مسموميت هاي غذايي مي‌شوند اين باكتري تخت گاز از راه و روش پوست و يا اين كه بقيه وسايل منزل منتشر ميشود.


برچسب: قاليشويي معتبر در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۲:۴۱ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)