پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

پاک کردن لکه مداد شمعی و ماژیک از روی فرش

با یقین در صورتیکه در خانه خویش طفل خردسال داشته باشید  قالیشویی معتبر در مشهد به احتمال زیاد با لکه های قلم شمعی یا این که ماژیک بر روی فرش واکنش نموده اید. شایسته ترین رویکرد برای خودداری از ساخت و ساز اینگونه لکه هایی، پیشگیری از به وجود داخل شدن آنهاست. درصورتی که در منزل فرزند خردسال دارید می‌توانید با پهن کردن یک دست پایین فرزند خویش از ساخت‌و‌ساز لکه های ماژیکی و خودکار شمعی دوری نمائید. البته در صورتی به هر دلیلی این لکه ها در فرش شما ساخت و ساز شد، نگران نباشید راهکارهایی برای تزکیه لکه های ماژیک و قلم شمعی از روی فرش وجود داراست.

از الکل استـفاده کنـید.

برای تزکیه لکه های ناشی از ماژیک و قلم شمعی می‌توانید از الکل به کار گیری فرمائید. در آغاز پنبه ای را با الکل آغشته کنید و پنبه را روی راءس لکه قرار دهید اعتنا داشته باشید که اصلا نباید پنبه را روی لکه مالش بخشید و یا این که پنبه را به خارج بخش های لکه کشاند. پنبه الکی را به بازه نیم ساعت روی لکه قرار دهید بهتر ولی ممکن میباشد درین مسافت الکل از روی پنبه بپرد که مایحتاج میباشد در فواصل وقتی مطلوب پنبه را مجددا به الکل آغشته نمود و مجدد ان را روی لکه قرار دهید. بعداز سپری شد نیم ساعت پنبه را برداشته و به سطح لکه نگاه نمایید. در‌حالتی که هنوز لکه ماژیک یا این که قلم شمعی روی فرش وجود دارااست مجدد این شغل را تکرار نمائید درصورتی که سطح فرش از لکه منزه گردیده است، محل لکه را با یک اسفنج منزه و مکان لکه را تمیز نمائید.

 

حلال مطلوب برای تزکیه لکه ماژیک و خودکار شمعی از روی فرش
یکی حلال هایی که معمولا برای تزکیه لکه ماژیک بر روی فرش استعمال می کنند، سرکه سپید میباشد. در صورتی الکل در خانه ندارید، کل فرآیند مذکور در بخش بالا را میتوانید با سرکه سپید اجرا دهید.

حلال سرکه سپید به کارگیری نمائید.

 

یکی‌از دیگر از حلال های مطلوب، آبلیموی جدید است.مانند تزکیه لکه اثاثیه آرایش و پیرایش از فرش که چرب میباشد، در آغاز پاره ای آبلیمو روی لکه ماژیک بریزید و یک حوله پاک و کم آب روی لکه بمالید تا لکه محو گردد بعد محل لکه را آبکشی نمائید. برای آبکشی عالی میباشد یک پیاله یا این که لگن ذیل بخش لکه قرار داده و از بالا روی آن آب بریزید تا فرش به طور کامل منزه و پاک خواهد شد.
در صورتی‌که فرش شما پر‌نور میباشد، عالی میباشد محلولی از نصف آب و نصف آبژاور تهیه و تنظیم نمائید و با یک مسواک آن را روی لکه خودکار شمعی یا این که ماژیک روی فرش، بمالید. در انتها نیز محل لکه را کاملا آبکشی کنید.
از سایر حلال های مطلوب جهت برطرف نمودن لکه ماژیک و قلم شمعی از روی فرش می شود به کرم تصحیح، آئروسل اسپری و شوینده های منحصر جوهر اشاره کرد.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۹:۵۲ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)