پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

قالیشویی سنتی بهتر است یا اتوماتیک ؟

قالیشویی از قدیم به ویژه در روزها عید نوروز جزو سنت های سابق ایرانیان بوده میباشد. قالیشویی معتبر در مشهد در پیشین ای خیر چندان به دور که عموم در منزل های حیاط دار سکونت داشتند و مخارج آب و مواد شستشو آنچنان نبود، اکثر عموم بصورت سنتی و دستی به شستشوی فرش های خویش می پرداختند.

در مقابل امروزه ایرادات معاش آپارتمانی و مخارج سرسام آور معاش و نبود وقت کافی ، عموم را بر آن واداشته تا جهت شستشوی فرش های خویش از سرویس ها قالیشویی ها سود بگیرند. واضح میباشد که شستشوی فرش ها در قالیشویی ها به وسیله دستگاه های قالیشویی خود کار و یا این که نصفه خودکار شکل می‌گیرد.

حالا پرسش این جاست که تفاوت سنتی با قالیشویی خود کار چه می‌باشد و کدام عالی میباشد ؟

اصولا ، تفاوت های بخش اعظمی بین قالیشویی سنتی با اتومات وجود داراست :

که به عنوان مثال آنان می شود به مورد ها ذیل اشاره کرد :

به کیفیت شستشو
مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی و هنگامی
پیرو نوشته ی علمی به جزئیات بیشتری درین خصوص خوا‌هیم پرداخت.

** از‌آنجا که عموم هراس دارا‌هستند که فرش هایشان در نحوه خود کار پاره شوند ، دوست دارا هستند طرز های سنتی را آزمون نمایند، ولی خوب میباشد تفاوت های آنها را فهم و شعور فرمائید. **

تفاوت امکانات و دستگاه ها
همانگونه که اشاره گردیده در طرز قالیشویی خودکار، شستشوی فرش ها توسط دستگاه های تک تک خودکار و یا این که نصفه اتومات شکل میگیرد. مجموعاَ فرایند شستشوی یک فرش خاک گیری، ثبت رنگ،لکه برداری، شستشو ، آبگیری و کم آب کردن است که در فیلم های شستشوی فرش می توانید ملاحظه کنید.

شیوه سنتی

در طریق شستشوی سنتی مانند نوع دستی ، بوسیله نیروی کار متصدی اعمال میگیرد. درین طریق از فرچه خود کار و ماشین شلاق زن خود کار به کار گیری می کنند به همین سبب ساز شستشوی نصفه خود کار به مراتب سریعتر از شستشوی دستی و سنتی قالی میباشد.

طریق کل خود کار

در طرز شستشوی کل خود کار، متصدی یا این که کارکنان تنها وظیفه انتقال فرش یا این که قالی را بر عهده داراست. درین طرز نخست فرش در دستگاه ، شسته می‌شود که در حین مسیر شستشو، تجهیزاتی مانند شلاق زن خودکار و فرچه خودکار وجود داراست. این امکانات قالیشویی آب و مواد شستشو را با فشار بالا به فرش می‌زنند تا فرش به طور کامل شسته گردد و هرگونه آلودگی را از بافت فرش تمیز خواهد شد. بعد از مرحله شستشو ، مرحله آبگیری آغاز میشود که فرش را درون دستگاه آبگیر لوله ای قرار می‌دهند تا آب قالی تماما خالی شود، آن‌گاه فرش به یاری متصدی به تالار گرما برده می گردد تا کم آب خواهد شد.

معمولا اکثر اوقات قالیشویی های توسعه یافته از دستگاه پرزگیر در طی کم آب شدن فرش استعمال می کنند تا پرزهای باقی‌مانده روی فرش را از در بین ببرند.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۹:۳۱ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)