پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

روش ها ترمیم و رفع سوختگی فرش

سوختگی در فرش قادر است سازه به دلایلی قالیشویی معتبر در مشهد مختلفی ازجمله سوختگی ناشی از قابلمه داغ، زغال، سیگار، اتو، شمع و…واقعه بیفتد.

درپی به طرز های ترمیم سوختگی فرش در اثر عامل ها متعدد می‌پردازیم:

ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از قابلمه داغ:

سوختگی های ناشی از قابلمه داغ معمولا به زرد در می‌آیند درین طرز میتوانید نوک پرزهای سوخته فرش را با قیچی کوتاه نموده و یه خرده پرز هم رنگ با نصیب سوخته گردیده از جایی دیگر فرش جداگانه نموده و در محل پرزهای کچل گردیده با چسب بچسبانید.

ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از اتو:

سوختگی ناشی از اتو معمولا پرزهای فرش را در یک طرف خوابانده و زرد بر روی فرش به جا می گزارد. در‌صورتی‌که سوختگی سطحی باشد میتوانید یک پیاز را به دونیم فرمایید و روی محل سوختگی قرار دهید و بعداز مدتی محل سوختگی را با آب سرد بشورید. درصورتی که سوختگی عمیق باشد می‌توانید برای ترمیم آن از سرویس ها قالیشویی ها به کار گیری نمائید.

ترمیم سوختگی فرش ماشینی ناشی از شمع:

در شرایطی‌که شمع داغ برروی فرش سرازیرشد سریعا بایستی مبادرت نمائید. نخست توسط یک دستمال یا این که پارچه کتانی محلول آب گردیده شمع را کم آب فرمایید. اصلا دستمال را روی فرش مالش ندهید و صرفا دستمال را در سمت کم آب نمودن مایع شمع با فشار روی محل متبوع جنبش دهید. میتوانید محل لکه را با محلول ریکا و آب تمیز فرمایید.
در حالتی که شمع برروی فرش کم آب گردیده باشد، سوختگی لکه شمع بر روی موکت های پرزدار را با یک قاشق بتراشید بعد روی لکه پارچه سپید قرار داده و روی آن را با حرارت نادر اتو فرمایید هنگامی که موم تماما جذب شد دستمال را بردارید.

 

طرز ارائه سرویس ها قالیشویی افرا در قبال رفع سوختگی فرش
طرز هایی که در ابتدا بیان شد ، طرز های خانگی برای برطرف کردن ایراد سوختگی میباشد ، یعنی در لحظه ای که‌این حادثه میافتد شایسته ترین فعالیت برای برطرف کردن قادر است موردها بالا باشد اما در‌صورتی‌که که ایراد عمیق باشد در سوله های قالیشویی با سرویس ها رفوگری فرش و پرداخت فرش با پرز کندن از جاهای دیگر فرش سعی در برطرف کردن بدون نقص اختلال سوختگی میکنند اما این نکته را بدانید که در شرایطی‌که که سوختگی عمیق باشد پس از رفو فرش شما نازک میگردد و یااینکه ممکن میباشد تماما برطرف نشود.

و در موقعیت کلی بستگی به نوع سوختگی و تار و پود های محصول فرش شما دارااست.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۰:۵۷ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)