پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

انواع حشراتی که درتار و پود فرش زندگی می کنند

ماهی نقره فام: این حشره نقره‌ای رنگ بسیار کوچک از ابریشم، قالیشویی معتبر در مشهد کتان و گرد و خاک جانور در فرش تغذیه می‌نماید. شکاف شدن در فرش از علائم وجود این حشره است.
ساس: این حشره در کناره های فرش و یا این که لابه لای تار و پود فرش تخم ریزی و معاش می نماید و در صورتی‌که به موقع نابود نگردد ضرر و زیان متعددی را به فرش میرساند.
‌ پروانه فرش: این حشره های بسیار ریز قابل رویت نیستند و در پهنا ۵ روز از تخم در میایند و از الیاف فرش آغاز به تغذیه می‌نمایند.
بید: این حشره بسیار خطرناک قوی به نابود کردن ۴۲ کیلوگرم بعداز چهل نسل میباشد و سبب ساز به بیدزدگی فرش میگردد. فرش هایی که برای دوران مجال زمانبر انبار گردیده اند برای پرورش بید داوطلب به اکانت می‌آیند و همچنان بخشی از فرش که دارنده تراکم معدود در رفت و آمد میباشد مستعد پرورش این حشره هست.
این آلودگی ها بر روی شایسته ترین فرش ماشینی هم می‌تواند تاثیر بگذارد. اقدامات احتیاطی جهت رویارویی با آلودگی های فرش:
۱. جارو کردن فرش
بوسیله جاروبرقی زدن به طور درست و زمان‌ای گرد و غبار و خاک داخل عمق فرش را بیرون فرمایید با این فعالیت مواد غذایی و دانه های ریزی مانند برنج را که جذب کننده آلودگی حشرات نیز می باشند از فرش بدور کرده‌اید.

۲‌‌‌. برطرف کردن رطوبت فرش
فرش های مرطوب بستر قابل قبولی برای تخم گذاری حشرات و نشر میکروب ها میباشند فرش مرطوبی که در اثر ریختن مایعات تر گردیده‌است را می‌بایست در معرض هوای آزاد قرار دهید.
۳‌‌. اجتناب از انبارکردن زمان بر بازه فرشها
در صورتی‌که فرشی دارید که به برهه زمانی زمانبر در انبار نگه داشته اید هر از گهگاه آن را پهن فرمایید و جارو بزنید و از نفتالین جهت نابود کردن حشره های آن به کار گیری فرمائید؛ چون اطراف بدون‌نور و مرطوبی مانند انباری وضعیت را جهت رویش گونه های باکتری ها و حشرات فراهم می نماید.
۴. از شیوه رفتن با کفش روی فرش پرهیز کنید
طبق پژوهش ها رسوبات نتیجه ها از کفش ها دارنده ترازو بالایی از باکتریهای بیماری زا هستند و حتی از بدنه دستشویی نیز آلوده و کثیف خیس میباشد.
۵‌. شستشوی منظم فرش
شستن منظم فرشها شایسته ترین راه حل جهت محافظت و حفظ از فرش میباشد.
در قالیشویی افرا با فایده‌گیری از شوینده های ماهر و دستگاه‌های منحصربه‌فرد گونه های فرش و استفاده اشخاص کارشناس همپا با امروزی ترین ابزار آلات روز عالم مبادرت به ماهرانه ترین سرویس ها در حوزه شستشوی فرش و زدودن آلودگی ها می نمایند.

 

گونه های آلودگی فرش
باکتریE.CoLi
این باکتری از روش مدفوع حیوان ها خانگی بین تار و پود فرش مکان میگیرد و باعث به بیماری هایی مانند اسهال و بیماری‌های تنفسی میشود از این رو عده ای که در منزل از حیوان‌ها خانگی مراقبت می نمایند می بایست نسبت به منزه نگه داشتن آراسته فرش آلرژی بیشتری نماد دهند.

باکتری استافیلوکوک اورئوس
بسط این باکتری از روش تماس بدون واسطه فیزیکی با اشخاص کثیف است و یا این که کسانی که اشیاء کثیف شان و حتی پوست خویش را به فرش جابجایی می‌دهند.

باکتری سالمونلا
این باکتری از روش حیوان‌ها اهلی و یا این که وحشی و طیوران ظواهر میگردد و سبب بیماری هایی زیرا اسهال و مسمومیت های غذایی می‌شوند این باکتری تخت گاز از راه و روش پوست و یا این که بقیه وسایل منزل منتشر میشود.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۲:۴۱ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)