پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

دارکشی فرش چیست و چرا از آن استفاده می شود؟

یکی‌از مهمترین پروسه ساخت فرهای دستباف، دارکشی میباشد. قالیشویی معتبر در مشهد دار کشی در ایجاد فرش دستباف به‌این ادله ایفا میگردد که فرش دقیق خیس و زیباتر ساخته خواهد شد. در واقع به کارگیری از دارکشی فرش کاری میباشد که می بایست با لطافت و ملاحظه صورت پذیرد. چون در غیر این شکل فرش ظاهری کج و ناموزون پیدا می نماید و زیبایی خویش را از دست می‌دهد. از طرف دیگر دارکشی برای رفع کجی و یک نواخت بودن بافت فرش های دستباف و همینطور عدم فرو رفتگی ها و برآمدگی ها از دارکشی فرش استعمال میشود. البته دارکشی برای رفع کجی های گرانقدر بی اثر بوده و منفعت ای ندارد.

اشکال دارکشی فرش
دارکشی فرش از طریق های گوناگون سنتی و نصفه صنعتی شکل می‌گیرد. از اشکال دارکشی فرش در جمهوری اسلامی ایران می شود به دارکشی فرش لولایی، دارکشی فرش پرسی و دارکشی فرش قلاب کشی اشاره کرد.

طریق های دارکشی فرش دستباف
در دارکشی فرش لولایی که روشی سنتی میباشد، فرش روی الوارهایی که در کنار یکدیگر چیده گردیده اند، میخ کوب می‌شود. با کشیده شدن فرش، اشکالات و کجی های آن بر طرف می گردد. هر دستگاه دارکشی فرش از دو محرمانه الوار تشکیل میشود که یکی آنان اثبات و دیگری دارنده چند لولای فلزی میباشد.

در نوع دیگری که دارکشی فرش پرسی میباشد محور اساسی بر نگه داشتن و کشیده شدن فرش میباشد. در‌این طرز یک دستگاه بدون نقص فلزی که بر روی اساس هایی قرار میگیرد و از میخ و تخته استعمال نمی‌شود. در دارکشی فرش قلاب کشی نیز همچون طریق های قبلی در صدر ارتفاع و پهنا فرش در یک سری نقطه اندازه گیری میشود و به دو نحوه شغل خویش را ایفا می‌دهد.

در رویه نخستین گروه ها یکی‌از دربین بر گردانده و روی فرش قرار می‌گیرند و میان آنها فلزی با اسم سیخو قرار میدهند و مجموعه های زوج و شخص پشت سر هم را روی یک سیخ گره می‌زنند. در شیوه بعدی مجموعه های زوج و شخص را گرد می نمایند. آنگاه سیخو را از در بین آن‌ها عبور میدهند.

 

عده بندی آخرین
همانطور که پیش خیس به آن اشاره نمودیم فرش دستباف یکی اشکال فرش میباشد که در بازار جمهوری اسلامی ایران وجود دارااست و هواداران بسیار متعددی را به خویش تخصیص داده میباشد. برای ساخت این فرش های دستباف از دارکشی استعمال می کنند. دارکشی به تخصص و مهارت بسیار متعددی نیاز دارااست. همینطور شست و شوی فرش دستباف می بایست بوسیله اشخاص حرفه ای و با تجربه انجام شود

در واقع فرش در معرض کثیف شدن و کثیفی بسیار متعددی جای‌دارد و از همین رو نظافت کردن آن اهمیت متعددی بر ظواهر و سالم اعضای خانواده دارااست. آلودگی و کثیفی فرش منجر زشت شدن و از دربین رفتن زیبایی آن می‌شود. از آن جایی که فرش دستباف بها متعددی داراست و شستن آن مقداری مشقت بار میباشد، سفارش میشود در‌صورتی‌که داده ها و مهارت موردنیاز برای شستن فرش در منزل را ندارید، مسلماً از سرویس ها قالیشویی دارای اعتبار برای این عمل یاری بگیرید.

قالیشویی نوین یکی‌از شناخته گردیده ترین و دارای اعتبار ترین قالیشویی ها در طهران میباشد که با استفاده اشخاص حرفه‌ای و زبده و کارشناس و به کارگیری از دستگاه های توسعه یافته مبادرت به ارائه سرویس ها فرش از قبیل شست و شو و رفوگری و دارکشی و …. می کند.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۵:۰۳ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)