پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

فرش اکریلیک چیست و نوع قالیشویی آن چه فرقی دارد؟

یکی گونه های فرش های ماشینی جانور در بازار فرش اکریلیک میباشد قالیشویی معتبر در مشهد که در واقعیت شایسته ترین نوع فرش ماشینی در بازار میباشد. الیاف این فرش از نخ اکریلیک میباشد. نخ الکریلیک الیاف تشکیل شده از مواد نفتی پلیمری به اسم پلی اکریلو نیتریل است. الیاف اکریلیک بافتی مشابه نخ پشم طبیعی دارا‌هستند و زیرا مدل و گرم می‌باشند، تعیین قابل قبولی برای بافت فرش هستند.

این نخ ها به سه شکل رنگی یا این که رنگدانه ای و اکرود، رنگ زرد آهویی یا این که کتان شسته نشده ویا به طور سپید ناپخته و رنگ نشده که به عبارتی شرایط طبیعی میباشد ایجاد می شوند.

نخ اکریلیک نسبت به بیدزدگی فرش، روغن، مواد شیمیایی و رغن و هم اینگونه تابش نوروفروغ آفتاب بسیار مقاوم میباشد.

این نخ وقتی که بصورت پارچه یا این که فرش در میاید، پرز ایجاد می نماید که‌این یکی‌از معایب فرش اکریلیک است.

طریق قالیشویی فرش اکریلیک
طرز قالیشویی اکریلیک معمولا در پشت قالی درج گردیده‌است. در هنگام شستشوی فرش های ماشینی اکریلیک باید به نکات خاصی دقت نمود. از‌آن‌جا‌که این فرش ها متاع خاصی دارا هستند باید جهت شستشو مطلقا از شامپو های شستشوی صنعتی به کار گرفت به کارگیری از پودرهای کم آب دستی جهت شتشو سبب ساز برخورد شیمیایی با الیاف فرش و نهایتا زردی ریشه های فرش می‌شود. همینطور پودرهای قالیشویی دستی منجر سفتی و کم آب شدن فرش می‌شوند. .

یکی‌از دیگر از نکات شایان توجه در شستشوی فرش های اکریلیک، شتسشوی فرش هم راستا میباشد تا از جراحت به الیاف فرش دوری خواهد شد.

 

اشکال فرش اکریلیک
مجموعاَ فرش های ماشینی مو جود در بازار به طور اکریلیک، هیت ست، پلی استر، بی سی اف و پلی پروپلین میباشد. شایسته ترین نوع فرش اکریلیک فرش صد در صد اکریلیک است چون که وجود پلی استر در الیاف فرش سفتی و مشقت بافت فرش می‌گردد. شیوه های ویژه ای جهت تشخیص فرش اکریلیک از دیگر فرش ها وجود دارااست که در پی نوشته‌ی‌علمی به آن خوا‌هیم پرداخت.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۳:۰۵ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)