پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

عدم انتخاب قالیشویی مجاز

همواره توصیه می شود، فرش های خویش را جهت شستشو قالیشویی معتبر در مشهد به قالیشویی های مجاز بفرستید چون که بعضی از قالیشویی هایی غیر مجاز که زیر پوشش اتحادیه قالیشویی نیستند با سود گیری از آب چاه، آب جوی‌بار و ماده های شوینده نامناسب یا این که عدم داشتن امکانات قالیشویی مکانیزه و نیروی زبده سبب ساز زخم دور از شوخی به بافت و الیاف فرش می شوند.

کم آب نکردن بی نقص فرش
آبگیری و کم آب کردن یکی فرایند اصلی و مهم در پروسه قالیشویی میباشد .یک کدام از دیگر از خطاها مرسوم در هنگام شستشوی قالی، کم آب نشدن بی نقص فرش است. فرشی که بصورت بی نقص کم آب نشده باشد معمولا بوی بدی از خویش ساطع می کند ( بوی بد فرش پس از شستشو ) یا این که ریشه های آن به زردرنگ در می‌آید. بدین ترتیب سفارش میشود، در حالتی‌که قصد شستشوی فرش در خانه خویش را دارید، جهت کم آب شدن فرش، آن را به توجه آبگیری و در معرض تابش آفتاب قرار دهید.

 

کاور نشدن فرش ها بعد از شستشو
یکی‌از سرویس ها قالیشویی های مجاز، تحویل فرش ها بصورت کاورشده به نحوی پاک و تر و تمیز است. از آنجایی که فرش شسته گردیده بایستی به وسیله کارگران حمل و در وانت قرار گیرد و بعد تحویل مشتری شود، ممکن میباشد در سود انتقال به وسیله کارگران و مراحل حمل نقل مجدد خاکی و آلوده خواهد شد، به این ترتیب قالیشویی ها فرش ها را بعد از شستشو بصورت لول و کاروشده، تحویل مشتریان عزیز میدهند.

شستشوی فرش یکی شغل های مهم و ضروری هر منزلی میباشد. با مجاورت شدن به روز ها عید نوروز، سنت منزل تکانی و نظافت یکی‌از گرفتاری های هر خانواده ای میباشد. یک کدام از وسایل مهمی که در هر منزل باید منزه و پاکیزه شود، فرش ها و قالی های میباشد. در قبل بخش اعظمی از عموم بصورت سنتی در خانه خویش با آب و کف به شستشوی فرش های خویش می پرداختند ولی امروزه به خیال خطاها عدیده معاش ماشینی عموم ترجیج میدهند تا فرش های خویش را جهت شستشو به قالیشویی ها بسپارند. ولی شستشوی فرش مجموعاَ ، کاری ماهر و تخصصی میباشد.
عدم رعایت نکات اصلی درین فعالیت سبب ساز زخم های دورازشوخی و حتی غیر قابل برگشت به فرش ها می‌شود.

در‌پی نوشته‌ی علمی به خطاها اساسی رایج در قالیشویی و شستشوی فرش میپردازیم.

وسواس و شستشوی بیشتراز حد فرش
همانگونه که شستشوی به موقع و منظم فرش جهت زیبایی و ارتفاع قدمت فرش اهمیت داراست، وسواس و شستشوی بیشتراز اندازه فرش، سبب ساز جراحت و از در میان رفتن بافت فرش میگردد. سابیدن و خشکشویی فرش بیشتراز اندازه فرش سبب ساز پوسیدگی الیاف فرش به گذر زمان فرصت می‌گردد. از آنجایی که یک کدام از پروسه شستشوی فرش ها، مرحله کم آب شدن است و این مرحله با پهن کردن فرش در تابش آفتاب امکانپذیر میباشد، زیاد قرار دادن فرش در معرض آفتاب نیز منجر رنگ پریدگی و کهنگی فرش می شود.

بدین ترتیب سفارش میشود، از شستن بیشتراز اندازه و مکرر فرش ها دوری نمائید.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۳:۳۳ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)