پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

قالیشویی و شستشوی فرش از لکه آب آلبالو

قالیشویی و شستشوی فرش از لکه آب آلبالو چه‌گونه میباشد؟ آلبالو یکی مزه های قالیشویی معتبر در مشهد آیتم عشق و علاقه اهل ایران هاست. اکثری از عموم برای تسویه خون در فصل‌تابستان به نوشیدن آب آلبالو میپردازند. این نوشته‌ی علمی از قالیشویی ادیب را بخوانید تا با روش قالیشویی و شستشوی فرش از لکه آلبالو بیشتر آشنا گردید.


مرحله نخستین جذب لکه آب آلبالو:
در صورتیکه لکه نو میباشد روی لکه دستمال یا این که حوله کاغذی بگذارید. و تا جایی که ممکن میباشد لکه را جذب نمایید. دستمال را به طور افقی روی فرش یا این که موکت نکشید. چون این عمل موجب توسعه لکه آب آلبالو می‌شود.

از آب سرد به کار گیری نمایید:
روی لکه آب سرد اسپری نمائید. و مجدد آب لکه را با دستمال یا این که حوله کاغذی جذب نمائید. به هیچ وجه از آب گرم به کار گیری نکنید. چون آب گرم موجب ثبت رنگ آب آلبالو روی فرش یا این که موکت می‌گردد.

در شرایطی‌که لکه آب آلبالو کم آب گردیده:
در‌صورتی‌که رنگ آلبالو کم آب گردیده‌است از یک ژل شوینده یا این که آب سرد استعمال نمایید. و روی لکه بزنیدتا لکه لکه مرطوب گردد. و همینطور می‌توانید از دستمال مرطوب نیز استعمال فرمائید و روی لکه آب آلبالو فرش بکشید.

به کار گیری از لکه بردار ها:
برای لکه برداری و شستشوی فرش از لکه آلبالو عالی میباشد. از یک تمیز کننده لکه بردار منحصر فرش به کارگیری نمایید. در شرایطی‌که منزه کننده و شوینده لکه بردار ندارید. اصلا از صابون خانگی ها و ماده شوینده دربردارنده مواد طبیعی به کارگیری نکنید. چون آلبالو دربردارنده تانن میباشد و در شکل به کارگیری از مواد طبیعی مانند صابون خانگی های طبیعی موجب ثبت رنگ و تانن آلبالو گردیده و لکه برداری و شستشوی فرش را مشقت بار می نماید.

 

تانن: تانن ها ترکیباتی می‌باشند که ضمن مخلوط شدن با پروتئین های پوست حیوان ها از خرابی آنان پرهیز نموده و سبب ساز تبدیل پوست به چرم می‌شوند. اکثر خانواده های گیاهی دارنده تانن می باشند. تانن ها در واقعیت تیم بزرگی از مواد طبیعی بغرنج میباشند که در گیاهان به مقدار زیاد وجود دارا هستند.

شستشوی فرش با استعمال از وایتکس بر مبنا اکسیژن:
در حالتی‌که فرش یا این که موکت شما پر‌نور میباشد. می‌توانید از از سفیده کننده های بر اساس اکسیژن به کار گیری فرمایید. بنابراین که آب ژاور بر شالوده اکسیژن را با آب گرم ترکیب نمائید تا رقیق خواهد شد. و آنگاه با مسواک سابق یا این که برس قالیشویی قابل انعطاف روی لکه بکشید تا تماما منزه گردد. بعد از شستشوی فرش یا این که موکت با آبژاور فورا لکه را به طور کامل بشویید. عالی میباشد از آبژاور های دربردارنده کلر به کار گیری نکنید. چون این آبژاور ها بسیار توانمند بوده و موجب پوسیدگی فرش و موکت می‌گردد.

شستشوی فرش با پراکسید هیدروژن:
همچچنین در شرایطی‌که پراکسید هیدروژن ۳% دارید. می‌توانید تعدادی قطره از آن را داخل یک فنجان آب گرم بریزید. و لکه را با محلول فوق و مسواک دیرین یا این که برس قالیشویی قابل انعطاف کوچک بشویید. و فورا لکه را آبکشی فرمائید.

 

آبکشی و کم آب کردن اصلی میباشد:
بعداز شستشوی فرش یا این که موکت طبق روند پیشین فرش یا این که موکت را تماما آب بکشید. در سایه در معرض روشنایی غیر بی واسطه خورشید به طوری که باد و هوا جریان داشته باشد قرار دهید تا کم آب خواهد شد.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۲۵ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)