پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

فرش خراسان و ویژگی هایی که دارد به همراه نحوه شستشوی آن

ویژگی های فرش خراسان و قالیشویی آن چه میباشد؟ فرش قالیشویی معتبر در مشهد خراسان قدمت دیرینه دارااست. خراسان از قبل یکی از مراکز قالیبافی در کشور‌ایران بوده می‌باشد. این نوشته‌ی علمی از کارخانه قالیشویی ادیب ( قالیشویی آنلاین) را بخوانید. تا با ویژگی های فرش خراسان و قالیشویی آن بیشتر آشنا شوید.


شناخت فرش:
با برگرداندن قالی متوجه یک ویژگی فنی آن می‌شویم. که به راحتی امکان شناخت قالی‌های قدیم و نو خراسان را فراهم می‌کند.

بافت فرش خراسان:

 

در فرش خراسان به فاصله ۵ تا ۷ رج گره یکسری خطوط افقی می بینیم. این گره ها که تماما واضح‌اند و ناشی از بازی خاص پودند. بطور معمول پود به صورت کشیده، پس از هر رج از گره‌ها، یکبار از بین تارها عبور می‌کند.

گره های فرش خراسان:
گره‌هایی که در فرش خراسان بکار برده می‌شوند. از نوع فارسی باف (سنه) هست. تراکم آنان از ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ گره در دسی ‌متر مربع تغییر می‌کند. نخ‌های تار و پود معمولا پنبه‌ای می‌باشد.

فرش خراسان نرم است. بیشتر ریزباف هست یعنی در حالتی‌که به ‌آن دست بزنید. قالی ذیل دست سفت و وحشتناک نمی‌آید. «پرز»بلند داراست.

محصول فرش خراسان:
پشمی که در فرش خراسان بکار رفته نرم و پر‌نور هست. این پشم در مقایسه با پشم‌هایی کیفیت خوب دیگر، ظاهرا رغبت بیشتری به فرسوده شدن دارااست. هر چند که از اصل، پرزهای این قالی با ارتفاع متوسطی قیچی خورده‌اند اما به حیث بسیار کوتاه می‌رسند. این دستور ناشی از ریسندگی پشمی می‌باشد که از پشم چینی پاییزه بدست آمده است. به همین علت نگهداری و قالیشویی این فرشها بسیار مهم می باشد. تا طول عمر فرش خراسان بیشتر شود.

 

نقوش فرش خراسان:

برخی از فرش های به جا مانده از فرصت تیموریان مینیاتورهای زیباست. بیان کنده وضع اجتماعی و هنری زمان خود می‌باشند. این تصاویر اشکال قالیها با نقوش مختلف دایم. از هندسی و حتی نقوش لچک ک و ترنج های امروزی و اسلیمی های قشنگ دیده میشود. خطوط هندسی جز از حاشیه اش کمتر در آن بکار می‌رود. طرح قالی‌های این استان اصیل و مستقر می‌باشد. رنگهای تیره بیشترموردعلاقه قالیباف خراسانی هست.

قالیشویی فرش خراسان:
همانگونه که در ابتدا ذکر شد. فرش خراسان دارای پشم لطیف و نرم می‌باشد. به همین جهت قالیشویی آن بسیار مهم است. که با دستگاه های منحصر به فرد شسته شود. تا در طی شستشوی فرش خراسان، پرز های آن آسیب نبیند. به همین جهت قالیشویی (شستشوی فرش) بایستی تحت حیث استاد قالیشویی با شامپو های صنعتی انجام شود. تا فرش خراسان زخم نبیند و پس از شستشو، فرش نرم و لطیف باشد.

توجه: در شرایطی‌که به قالیشویی، خشکشویی مبلمان، اعلاشویی، شستشوی خوشخواب و … نیاز دارید. به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه‌نمایید. و از خدمات اعلاشویی استفاده فرمائید. تا فرش شما با دستگاه های منحصر به فرد شسته خواهد شد.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۲:۱۸ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)