پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

لکه گیری

فرش در طی به کار گیری گاه دست‌خوش زخم‌هایی  قالیشویی معتبر در مشهد  همانند ریختن مواد چسبنده از قبیل قیر، چسب، رنگ‌های شیمیایی، رنگ‌های جوهری و روغن‌هایی از قبیل نفت سیاه و غیره میگردد که زدودن آن‌ها‌را از روی فرش، لکه گیری می‌گویند. ذیلاً چگونگی تزکیه و لکه گیری موردها اصلی توضیح داده می گردد:

قیر
در حالتی که که قیر بر روی فرش ریخته گردیده باشد، نخست بایستی دقت داشت که ضخامت قیر ریخته گردیده چقدر میباشد. در صورتی قیر دارنده ضخامت متعددی باشد، اضافات را با شمشیر یا این که وسایل دیگر به صورتی که پرزهای فرش آسیبی وارد نیابد، برمی‌دارا‌هستند؛ بعد با یک قطعه پارچه منزه آغشته به نفت سپید، با ماساژ دادن به محل، سایر قیر را منزه می نمایند. راجع‌به فرش‌هایی که رنگ کرم و یا این که پر‌نور دارا‌هستند، می بایست اعتنا داشت که زردی‌های باقی‌مانده را در‌حالتی که از در بین نروند، بعداز کم آب شدن می قدرت شستشو داده و از در میان پیروزی.

رنگ‌های جوهری و مرکب‌های الوان
در‌صورتی‌که که رنگ، جدید بر روی فرش ریخته گردیده باشد، نخست اضافه رنگ را با قاشق از روی فرش بر می‌دارا‌هستند و روی محل آغشته با جوهر را با آب و صابون خانگی می‌شویند. آن گاه مقدار پاره ای پودر هیدروسولفیت روی بخش جوهر ریخته می‌پاشند و با پارچه تمیزی پودر را روی فرش ماساژ می دهند و بدین شکل رنگ برداری می‌نمایند. بعد محل را مجدداً با آب شستشو می دهند تا خواص اسید از دربین برود.

مرکرکروم
نخست محل مرکرکروم ریخته گردیده را با آب و صابون خانگی شستشو می دهند و بعد مانده رنگ را با پودر یا این که محلول جوهر لیمو با خودکار موی می‌شویند تا خواص رنگ از دربین برود، در آخر محل متبوع را مجدداً با آب شستشو میدهند.

رنگ‌ها و چسب‌های شیمیایی
نخست در صورتیکه رنگ جدید ریخته گردیده باشد، نصیب مازاد رنگ را با وسیله ای مانند قاشق گردآوری می نمایند. آنگاه اثر ها باقی مانده رنگ را با تینر فوری و یا این که روغن تمیز می نمایند. شغل رنگ زدایی می بایست با تحمل، حوصله و صبر به ندرت صورت پذیرد. می بایست مراقب بود در طول اعمال فعالیت هیچ سیرتکامل حریق یا این که جرقه در دفتر ساخت و ساز نشود، در غیر این شکل خطر حریق سوزی وجود دارااست.
چسب‌های کفاشی را با تینر منزه می نمایند. راجع‌به برخی از چسب‌ها، با پرت کردن پارچه ای بر روی چسب و گذاردن اتوی گرم بر روی آن، چسب به پارچه چسبیده میگردد و آن گاه پارچه را بعداز کم آب شدن از روی فرش بر می دارا‌هستند که در‌این‌حالت‌، بیشتر چسب به پارچه چسبیده میباشد. باقی مانده چسب را نیز با تینر یا این که نفت تمیز می نمایند.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۸:۵۵ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)