پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

لکه برداری فرش دستبافت

شیوه تزکیه لکه شمع از قالیشویی معتبر در مشهد  روی قسمتی از فرش که شمع ریخته یک تکه مجله یا این که شیت کم آب قرار دهید و اتو گرم را روی آن بگذارید درحال حاضر که جذب شیت گردد. این شغل را چندبار به ورقه پاک دیگر تکرار کنیم حالا که به کلی از فی مابین برود. ولی این فعالیت را خیلی با تمرکز اجرا دهید تا فرش فرسوده نشود. درصورتی که گشوده هم لکه باقی ماند ، آن را با الکل پاک نمایید. برای غیر وابسته کردن آدامس نیز از فرش نخست یک تکه یخ را به آن چسبانید تا به موقعیت فریز گردیده درآید آن‌گاه مطابق شیوه نامه های پیشین کار نمائید.
طریق تزکیه لکه روغن از روی فرش: برای زدودن اثرات روغن و چربی و حتی واکس از صابون خانگی و سرکه سپید استعمال نمایید البته چنانچه روغن فرش سرازیر شد خارج نخست آن را با قاشق عده نمائید. آنگاه به یک تکه پارچه سپید را روی بخشی از فرش که آلوده و کثیف شد‌ه‌است را بگذارید و روی آن را اتوی نصفه گرم بکشید. بنابراین او اعلام‌کرد روغن جان دار در موزه فرش جذب پارچه سپید میشود.
قیر: چنانچه که غیر بر روی فرش ریخته گردیده باشد ، نخست می بایست دقت داشت که ضخامت غیر ریخته گردیده چقدر میباشد. در صورتی غیر دارنده ضخامت متعددی باشد ، اضافات را با خنجر یا این که وسایل دیگر به صورتی که به پرس های فرش آسیبی وارد نشود نیابد ، بر میدارد سپسبا یک قطعه پارچه پاک آغشته به نفت سپید ، با ماساژ دادن به محل ، دقیقی را منزه می‌نمایند. در زمینه ی فرش هایی که رنگ کرم یا این که پر‌نور دارا‌هستند می بایست دقت داشت که زردی های باقی‌مانده در صورتیکه از دربین نرود ، بعد از کم آب شدن میتوان با آب و صابون خانگی شست و شو بخشید
مرکر کروم:نخست محل مرکر کروم ریخته گردیده را با آب و صابون خانگی شستشو می دهند بعد از آن با به عبارتی رنگ یا این که پودر یا این که محلول جوهر لیمو با قلمو می شویند تا خواص رنگ از دربین برود در پایان محل متبوع و مجددا با آب شست و شو می دهند.
رنگ ها و چسب های شیمیایی: نخست رنگ جدید ریخته گردیده باشد، نصیب اضافه رنگ با وسیله ای مانند قاشق توده‌آوری می‌نمایند، بعد اثر ها باقی‌مانده رنگ را با تینر فوری یا این که رنگ روغن تمیز می‌نمایند.
فعالیت رنگ زدایی می بایست با تحمل ، حوصله و شکیبایی به ندرت صورت بپذیرد. می بایست مراقب بود در زمان ایفا فعالیت هیچ سیرتکامل حریق جرقه در دفتر ساخت‌و‌ساز نشود. در غیر این شکل خطر حریق سوزی وجود داراست.
آن‌گاه کفاش را با تینر منزه می‌نمایند. در خصوص بعضا از چسب ها ، با پرتاب کردن پارچه بر روی چسب و گذاردن اتوی گرم بر روی آن ، پارچه چسبیده می شود و آن‌گاه پارچه را پس از کم آب شدن از روی فرش برمی‌دارا‌هستند که در‌این حالت ، بیشتر چسب به پارچه چسبیده میباشد. ما‌نده چندین را نیز با تینر یا این که نفت منزه می نمایند.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۳:۳۰ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)