پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

رنگبرداری : رفع رنگ دادگی فرش

در شرایطی‌که فرش دارنده آن نوع قالیشویی معتبر در مشهد از خامه های رنگی باشد که به خیر و خوبی رنگرزی نشده اند و یا این که نوع رنگ بکار رفته در نقاشی کردن خامه ها از ثبات کافی برخوردار نباشد، در هنگام شستشو به نحوه غیر استاندارد و در خانه، به ویژه وقتی که به وسیله برس بر روی سطح پرزها کشیده میگردد، به کارگیری از آب گرم ،تر شدن ناشی از آبگرفتی خانه و یا این که بالا داخل شدن آب فاضلاب و ریختن آب بروی فرش و موردها این چنینی ممکن میباشد رنگها در هم ترکیب گردیده و به اصطلاح فرش رنگ دهد. به همین عامل اکثر اوقات در کارگاههای قالیشویی فرشهایی را که احتمال رنگ دهی آن ها وجود داشته باشد با متد خاصی شستشو داده و حتی‌د‌ر شکل لزوم از مواد ثبت کننده رنگ استعمال می کنند .

این مواد سبب ساز می گردند تا رنگ الیاف برای مدتی به صورت نسبی اثبات شود. با این حالا در بعضی مورد ها علیرغم رعایت همه مفاد، فرش رنگ می دهد و راهکار ای جز رنگبرداری فرش نیست.در مواردی که کار شستشو در خانه و به طور غیر تخصصی اجرا پذیرد و برای کم آب کردن فرش از طریق معلق کردن استعمال شود، مقدار آب باقی‌مانده در فرش از باطن الیاف و پرزها به سمت پائین فرش جنبش کرده و در مسیر خویش رنگهایی که ناپایداربوده و از ثبات خیر و خوبی برخوردار نیستند را نیز درهم تداخل داده و به طرف پائین می کشد و لذا بخش پائین فرش از بالای آن بیشتر جراحت می بیند و رنگبرداری آن نیز کاری بس سخت است. درصورتی که به هر عامل الیاف پشم در هنگام شستشوی فرش رنگ داده و سبب لکه دار شدن آن شوند، میتوان به وسیله مواد خاصی مبادرت به رنگبرداری نمود.

رنگبرداری یک شغل ایراد بوده و نیاز به تخصص و مهارت کافی در این باره داردکه بر طبق آن میتوان به معدود رنگ شدن و در مواردی با از در میان رفتن رنگهای مازاد در قسمتهای دیگر فرش، سود مطلوبی اخذ نمود که خوب میباشد بوسیله اشخاص دارای تخصص و در کارگاههای قالیشویی جاری ساختن خواهد شد.موردها زیادی از تخریب فرش های با ارزش و لوکس ناشی از پارگی لوله آب و یا این که بالا وارد شدن فاضلاب در واحدهای مسکونی تمامی روزه رخداد می افتد .

در شرایطی که چه گهگاه مالک فرش با مشاهده حالا روز فرش آن را از دست رفته می بیند البته نیروی کار با تجربه و باسابقه واحد رنگ برداری و لکه برداری قالیشویی بهارستان مشهد مجرب سالها فعالیت در این باره قادرند میان 80 تا 100 در صد رنگ دادگی فرش را فارغ از زخم به فرش ازبین ببرند و در اکثر مورد ها فرش را به حالتی تحویل مشتری کنند که فرقی با روز نخستین نداشته باشد. اعمال اینکار هیچ زمان نباید به دست عده ای که صلاحیت کافی ندارند سپرده خواهد شد زیرا قادر است منجر بروز خسارات بیشتر و یا این که ثبت رنگ دادگی و رجوع و برگشت ناپذیری انواع فرش شود.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۹:۲۴ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)