پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

رفوگری

رفوگری یکی از دیگر از فرایند قالیشویی میباشد. قالیشویی معتبر در مشهد بعداز چک فرش و شناسایی نقاط مصدوم در مرحله سپس می بایست رخنه‌ ها را در‌حالتی که قابل ترمیم میباشد ، رفو نمود .

لکه گیری ( لکه زدایی)
بعداز رفو کردن ، فرش را لکه گیری می نمایند . هرگاه فرشی در اثر مواد رنگ دار مانند شربت ، قهوه ، چای ، چربی ، واکس ، ادرار و فضولات حیوان ها و مانند آن آلوده و کثیف و لکه دار شد ، نخست می بایست این مواد را از سطح فرش زدود و بعد لکه های نتیجه ها را به یاری مواد منزه کننده مانند صابون خانگی و پودرهای رخت شوی و حلال های منحصربه‌فرد از دربین پیروزی .
بایستی دقت داشت که هر لکه ای تنها با رنگ برهای منحصربه‌فرد و در پایین وضعیت خاصی از فی مابین می رود ، مثلا برای زدودن اثرات نوشیدنی ، شیر ، قهوه ، چای و شکلات از آب نصفه گرم و صابون خانگی و یا این که شامپو و برای لکه گیری اثرات تخم مرغ و خون از امتزاج نمک و صابون خانگی و سرکه سپید استعمال میشود .
بایستی بدانیم که لکه های چربی با بنزین نیز به خیر و خوبی منزه می گردند . چنانچه که فرش به روغن آلوده و کثیف شد، می بایست نخست روغن ریخته گردیده را به امداد قاشق گردآوری نمود ، بعد از آن پارچه ای سفیدرنگ بر روی محل کثیف گردیده نهاده و اطوی نصفه گرمی بر روی این پارچه کشیده خواهد شد . به این ترتیب روغن جانور در جسم فرش جذب این پارچه شود .
برای زدودن لاک ناخن از حلال ا، ستنبرای زد، ودن رنگ روغن از ترباشینبرای از فی مابین بردن لکه قیر از حلال اکالیپتوس، برای محو کردن دوده و بقیه پودرهای رنگ دار از جاروی برقی مکنده استعمال می نمایند .
در هر شکل شستشوی محل لکه دار گردیده با مواد منزه کننده آنزیم دار (۲درصد) و یا این که صابون خانگی های خنثی مدام بی ضرر و زیان خواهد بود.
(نکته: دقت داشته باشید که هرگز در عملیات لکه برداری از گرد بلیچ (BLEACH) استعمال نشود، چه با این فعالیت رنگ فرش نیز از در میان می رود .)
در سوله های شست و شوی فرش و در فرآیند قالیشویی وقتی که برنده به لکه برداری به طور دلخواه نشوند، بایستی نصیب لکه دار گردیده را از روی کانال تاروپود فرش جداگانه کرده و به مکان آن با الیاف مطلوب و رنگ های جور مجدد گره زنی و یا این که رفوگری کرد.
شستشوی فرش از سالها پیش در خانواده های اهل ایران مرسوم بوده میباشد و حتی‌در بعضی از ماهها و روزهای سال چشم گردیده که گروهی از همسایه یک روستا و یا این که محل به صورت گروه جمعی عمل شستشوی سالیانه، فرش را در رودخانه های مجاورت شهر و روستا طی چند شبانه روز ایفا میدهند و این عمل در بعضا بخشها شرایط سنتی و حتی نمایشی یافته که تماشای آن برای علاقمندان فرش کشور‌ایران بسیار دلپذیر و خوشگل میباشد .


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۵:۰۳ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)