پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

روش های ترمیم ریشه فرش در قالیشویی

یک کدام از بخش های اساسی هر فرش، قالیشویی معتبر در مشهد ریشه یا این که به عبارتی تار فرش میباشد.

ریشه فرش ها بسته به دلایل متعدد به عنوان مثال سفیدی، پا خوردگی، گرد و غبار و… در معرض آلوده و کثیف و ناپاک شدن میباشند.

شیوه های نادرست شستشو ریشه، منجر پوسیدگی یا این که پاره‌گی آن میشود.

درصورت ترمیم و حفظ مطلوب می شود به ارتقاء ارتفاع قدمت فرش و ریشه یاری نمود.

طریق های ترمیم فرش بسته به نوع فرش، دست باف یا این که ماشینی مختلف است.

زنان خـانه دار حتـما مراقـب ریـشه های فرش هـای خویش بـاشید.

تفاوت ترمیم ریشه فرش ماشینی با دستباف
مبرهن میباشد که ترمیم ریشه فرش های دستبافت به طور کامل دستی و بوسیله استادان فرش در قالیشویی شکل می گیرد در حالی که برای فرش های ماشینی، ترمیم ریشه فرش بوسیله چرخ های ریشه زن ایفا میشود.

نکته اساسی درین شغل: گزینش درست الیافی میباشد که از نگاه فرآورده و رنگ متناسب با الیاف فرش باشد. هنگامی که تمام ریشه فرش تعدی چشم باشد رفوگر برای رفوگری فرش از جایی که فرش بافته شد‌ه‌است ریشه ها را کلا از فرش جداگانه کرده و تک تک ریشه فرش را مجدا با ریشه های مهیا می دوزد.

ولی چنانچه ریشه فرش جزیی و تکه تکه مجروح باشد، رفوگر ریشه فرش را با نخ های هم رنگ و هم کالا از به عبارتی قسمتی که گزند چشم ، ریشه دوزی می نماید.

ارزش ترمیم ریشه فرش با دقت به نوع بافت فرش(دستبافت یا این که ماشینی)، بعدها و محصول الیاف به عمل رفته در هر فرش گوناگون و گوناگون میباشد.

فیلم ریشه بافی فرش ها در سوله

چه هنگامی ریشه فرش نیاز به ترمیم داراست؟
در اصل با رعایت نکاتی خاص می شود به حفظ و مراقبت فرش پرداخت هر تعدادی این نکات برای فرش های دستبافت و ماشینی گوناگون است.

البته رعایت این اصول برای هر دو سبک فرش، برای ارتقا قدمت بیشتر فرش، امری هویدا میباشد. فرش های که ریشه پوسیده ، رنگ پریده یا این که ریشه های کوتاه گردیده دارا هستند نیاز به ترمیم ریشه دارا هستند. کارداران مختلفی منجر پوسیدگی فرش و رنگ پریدگی فرش ها می‌شود،.

یک کدام از آنان تابش بدون واسطه نوروروشنایی خورشید میباشد. تابش همیشه آفتاب، بر روی ریشه فرش به مررو فرصت سبب زخم دیدگی و پوسیدگی ریشه فرش می‌گردد، به این ترتیب پیشنهاد میگردد از پهن کردن فرش ها در ذیل تابش بی واسطه خورشید جلوگیری کنید.

از سایر عواملی که منجر زخم به ریشه فرش و در فیض ترمیم ریشه فرش می‌شود، می شود به رطوبت اشاره کرد. رطوبت می‌تواند از قرار دادن گلدان فارغ از تحت گلدانی بر روی فرش یا این که ریختن مایعات مانند آب و …در فرش تولید گردد که سبب ساز به ساخت‌و‌ساز بوع نامطبوع و در سود پوسیدگی فرش و ریشه آن گردد.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۳:۳۶ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)