پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی .

پایگاه اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

خیساندن نادرست فرش

یکی‌از دیگر از دلایل اساسی کدر شدن فرش‌ها طرز نامناسب خیساندن آن میباشد. قالیشویی معتبر در مشهد هر مورد از فرش‌ها از مواد و الیاف منحصربه‌شخصی ساخت‌و‌ساز می گردند و ما یحتاج میباشد که برای پاک کردن آن از آبی‌رنگ با دماهای ویژه‌ای استعمال شود. برای خیساندن فرش‌ها مایحتاج میباشد که آب با دمای ملایم استعمال شود به این دلیل‌که آب داغ یا این که آب سرد نمی‌تواند سعی قابل قبولی داشته باشد. همینطور فرش‌ها نباید برای مدتی وقتگیر خیسانده شوند و بایستی فورا شسته شوند.

استعمال از شوینده‌های نامناسب
شوینده‌های نامناسب و شیمیایی می توانند یکی‌از اساسی‌ترین دلایل کدر شدن قالی و فرش‌ها باشند. شوینده‌های شیمیایی هریک دارنده خاصیت اسیدی و قلیایی متفاوتی می‌باشند و میتوانند به بافت و رنگ فرش‌ها زخم وارد نمایند. پیش از مبادرت به شستشوی فرش ما یحتاج میباشد که داده ها دقیقی از بافت و الیاف آن وجود داشته باشد و از شوینده‌های خنثی برای پاک کردن آن‌ها مصرف شود

آبکشی ناقص فرش
وقتی که اشخاص مبادرت به شستشوی فرش می‌نمایند می بایست مسلماً اعتنا داشته باشند که آبکشی مطلوب به اندازه گردگیری و شستشوی اساسی مداقه دارااست. باقی ماندن آب در بافت‌های فرش و بعد کم آب شدن آن می تواند سبب ساز تغییر‌و تحول رنگ فرش گردد. فرش‌های دستبافت به جهت داشتن الیاف طبیعی خویش بیشتر در معرض تغییر‌و تحول رنگ ناشی از عدم آبکشی مطلوب می باشند.


برچسب: قالیشویی معتبر در مشهد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۰:۰۲ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)